سرطان 12, 1400 11:44 Asia/Kabul
  • آمریکا عامل اصلی کشتار غیرنظامیان در افغانستان
    آمریکا عامل اصلی کشتار غیرنظامیان در افغانستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، آمریکا عامل اصلی کشتار غیرنظامیان در افغانستان بوده است.

به گزارش رادیو دری، " فداحسین مالکی"  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران  گفت: از زمان حمله آمریکا به افغانستان تاکنون، نزدیک به ۴۷ هزار و ۶۰۰ غیرنظامی کشته شده اند که سهم کودکان از این آمار ۲۶ هزار کشته و زخمی بوده است.

مالکی در وبینار  "حقوق بشر آمریکایی"، به بررسی موضوع حقوق بشر آمریکایی در افغانستان پرداخت و افزود: قدرت یافتن گروه‌های تروریستی در افغانستان با حمایت برخی از قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا باعث افزایش روز افزون ناامنی و کشتار مردم بی‌گناه این کشور شده است.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: آمریکا در جنگ به اصطلاح علیه تروریسم در افغانستان  وضعیت این کشور را به سمت بی‌ ثباتی بیشتر سوق داده است.

مالکی  همچنین گفت: آمریکا در شرایطی که تلاش می‌کند خود را الگوی حقوق بشر معرفی کند، که  نه تنها به شکل نظام‌مند اساسی‌ترین حق بشری را نقض می‌کند بلکه با مذاکرات غیر اصولی خود با گروه طالبان، موجب تضعیف بیشتر ثبات در این کشور و گسترش خشونت‌ها و در نتیجه افزایش کشتار مردم افغانستان شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  با اشاره به افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان گفت: از زمان اشغال افغانستان تولید مواد مخدر نزدیک به ۳۵ برابر و سطح زیر کشت نیز  ۳۰ برابر شده است.

مالکی تاکید کرد : آمریکا سابقه سیاهی در استفاده از گروه‌های تروریستی به منظور رسیدن به اهداف و مطامع خود دارد.

نیروهای ویژه وابسته به سیا، عامل کشتار غیرنظامیان در ولایات شرقی افغانستان

کلیدواژه