اسد 11, 1400 07:37 Asia/Kabul
  • اعتراف آمریکا به شکست خود در افغانستان
    اعتراف آمریکا به شکست خود در افغانستان

مشاور سیاسی و امنیتی رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به روابط حسنه این کشور با کشورهای همسایه از جمله ایران، تأکید کرد آمریکایی ها به شکست خود در افغانستان اعتراف کرده اند.

به گزارش رادیو دری، "محمد محقق"، با اشاره اینکه خروج آمریکا از افغانستان براساس منافع واشنگتن، حزب دموکرات و دولت جو بایدن، بوده و فرماندهان نظامی آمریکایی با خروج شتاب زده و غیرمسئولانه از افغانستان موافق نبودند، گفت، طالبان بدون مقاومت وارد برخی مناطق شد، زیرا نیروهای دولتی به دنبال تمرکز بر قدرت دفاعی بودند، اما اکنون اوضاع فرق کرده و نیروهای مردمی در کنار دولت، علیه طالبان می جنگند.
مشاور رئیس جمهوری افغانستان در ادامه افزود، مذاکراتی که از 10 ماه پیش بین گروههای افغان در جریان است، به نتیجه ای نخواهد رسید، چراکه طالبان خواستار صلح نیست و می خواهد افغانستان را اشغال کند. 
محمد محقق با بیان اینکه طالبان همان طالبان 20 سال پیش است، گفت: حقوق بشر،حقوق زنان و کودکان و اقلیت ها در قانون اساسی افغانستان ذکر شده و دولت از آن کوتاه نمی آید.
مشاور رئیس جمهوری افغانستان در پایان تأکید کرد، روابط ما با کشورهای همسایه مانند ایران و سایر کشورها خوب است و فقط برخی مسائل با پاکستان در ارتباط با گروههای تروریستی باقی مانده است.

محمد محقق، خواهان مجازات عاملان جنایت‌ ضدبشری در افغانستان شد

کلیدواژه