اسد 11, 1400 09:21 Asia/Kabul

درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان در بخش‌هایی از شهر هرات برای چهارمین روز پیاپی ادامه دارد و شدت بیشتری گرفته‌ است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، همزمان با افزایش درگیری ها صدها نیروی ویژه دولت از کابل به هرات اعزام شده اند و عبدالرحمان رحمان، معاون ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان که رهبری نیروهای ویژه را برعهده دارد، از آغاز عملیات گسترده علیه طالبان در شهر هرات خبر داد.

 رحمان گفت، با جمعی از نیروهای امنیتی از کابل آمده‌ و برای حفظ جان، مال و ناموس مردم هرات به نیروهای امنیتی پیوسته اند. 

روز گذشته یکشنه (۱۰ اسد) طی حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی در هرات، تلفاتی سنگینی به گروه طالبان وارد شد.
طالبان جنگ را از مناطق “آب‌برده، هواده و غیبتان” به استقامت شهر آغاز کردند که با  حمله نیروهای مقاومت مردمی و دولتی دفع شد.
هم‌زمان با این، شب گذشته درگیری‌ها تا نزدیکی‌های شهر هرات و مناطق “دروازه قندهار” این ولایت رسیده بود و در اثر درگیری‌های بین دو طرف، یک تانک تیل هم آتش گرفت.
این حملات اما تا اواسط شب گذشته فروکش کرد و درگیری‌ها نسبتا خاموش شد.
در این حملات بر بنیاد گفته‌های مقامات محلی هرات، نزدیک به صد تن از طالبان به شمول سران و فرماندهان کلیدی این گروه کشته و زخمی شدند. دفتر والی هرات با نشر خبرنامه گفته: در جریان ۲۴ساعت گذشته ۱۰۰ تن از طالبان در اطراف شهر هرات کشته و شماری هم‌ زخمی شدند.
در خبرنامه افزوده شده این شمار تلفات از اثر ضربات هدفمند هوایی و یاهم در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی و مردمی، به طالبان وارد شده است.
بر بنیاد خبرنامه دفتر والی هرات، هم‌زمان با این، از اثر تجمع و حملات مکرر طالبان در داخل محلات مسکونی، صدها خانواده به شمول زنان و کودکان مجبور به ترک خانه های شان گردیده و آواره شدند.
در این خبرنامه از تلفات نیروهای امنیتی و خیزش مردمی چیزی گفته نشده‌است.
جزئیات بیشتر از آخرین تحولات هرات در گزارش محمدی:

تاکید اسماعیل خان بر بسیج مردمی برای مبارزه با طالبان در هرات

کلیدواژه