اسد 11, 1400 12:50 Asia/Kabul

رئیس جمهوری افغانستان در نشست فوق‌العاده شورای ملی، پروسه صلح به مردم افغانستان تحمیل شده بود و هیچ دست‌آوردی جز مشروعیت بخشیدن به یک گروه متجاوز نداشته‌ است.

به گزارش رادیو دری، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نشست مشترک شورای ملی ، با بیان‌اینکه زمان یک گفتمان ملی فرا رسیده‌، افزود، در نیت طالبان و حامیان آن، فتنه وجود دارد و در ضمیر این گروه خون‌خوار صلح پایدار و عادلانه وجود ندارد. رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به اینکه گام جسورانه ای در راه رسیدن به صلح عادلانه برداشته اند، اما طرف مقابل (طالبان) آن را نشانه ضعف می داند، گفت، «انتخاب خود را کرده‌ایم. یا در میز مذاکره زانو به زانو می‌نشینیم، یا زانوی طالب را در میدان جنگ می‌شکنیم.» 

در حالی که جنگ در شماری از ولایات افغانستان شدت یافته و در برخی ولایات جنگ به دروازه های شهر رسیده رئیس جمهوری افغانستان طی فراخوانی خواهان نشست فوق العاده شورای ملی در خصوص اوضاع امنیتی شد.

اشرف غنی از رشادت  وپایمردی نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان قدردانی  نموده گفت ما بخاطر آوردن صلح عادلانه قربانی‌دادیم اما طالبان گمان می کنند که می توانند از طریق جنگ  به پیروزی دست پیدا کنند.

غنی افزود ، گفته می شود طالبان تغییر کرده بلی تغییر کرده اما ظالمتر ،خونریزتر و وابسته تر از گذشته شده است.

اشرف غنی با اشاره به آتش بس سه روزه در ایام  عید سال گدشته گفت ما تلاش کردیم تا صلح برقرار شود اما جای روند ملی را روند وارداتی- که اشاره به توافقات آمریکا و طالبان بود -گرفت که این روند نه تنها منجر به صلح نشد بلکه وضعیت کنونی ناشی از آن می باشد.

اشرف غنی از نماینده های مردم خواست تا در جهت بسیج ملی در برابر طالبان که آن هارا لشکر جهل خواند  متحد شوند تا بسیج ملی بوجود آمده دشمن شکست بخورد.

رئیس جمهور اشرف غنی با بیان این که طالبان اراده ای برای صلح ندارد گفت ما با یورش بی سابقه ای روبرو هستیم که در عقب این جنگ مافیای بین المللی ،قاچاقبران،تروریستان و سایر حلقات قرار دارند وما در یک دفاع عظیم موفق می شویم و دشمن را شکست می دهیم و در شرایط کنونی بخاطر بقای جمهوریت تصمیم سختی پیش رو داریم.

اشرف غنی: طالبان هیچ اراده ای برای دستیابی به صلح ندارد

کلیدواژه