اسد 11, 1400 16:40 Asia/Kabul
  • پاکستان: با ایران درباره صلح افغانستان در ارتباط هستیم
    پاکستان: با ایران درباره صلح افغانستان در ارتباط هستیم

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید برلزوم مذاکرات مستقیم بین الافغانی برای حل اختلافات گفت اسلام آباد برای پیشبرد روند صلح افغانستان با بازیگران مهم منطقه مثل جمهوری اسلامی ایران، در ارتباط است.

به گزارش رادیو دری ،منابع رسمی پاکستان روز دوشنبه این اظهارات را به نقل از «شاه محمود قریشی» در کنفرانس مطبوعاتی وی در شهر "مولتان" در ایالت پنجاب عنوان کردند.

وزیر خارجه پاکستان درخصوص تحرکات داعش در افغانستان نیز گفته، هیچ کشوری خواستار رشد تروریست‌های داعشی در همسایگی خود نیست، بنابراین، نظارت بر این عناصر و سرکوب تروریست‌ها وظیفه دولت افغانستان است.

 قریشی تاکید کرد، دولت افغانستان و طالبان باید برای حل اختلافات و رسیدن به صلح پایدار در این کشور پای میز مذاکره آمده و از این طریق به مسائل فی مابین رسیدگی کنند. درپی این اظهارات وزیرخارجه پاکستان با عنوان لزوم مهار پدیده داعش در افغانستان، برخی رسانه‌های داخلی پاکستانی مواضع قریشی را وارونه تعبیر کرده که حکایت از گرایش اسلام‌آباد به سمت طالبان است و این موضوع واکنش وزارت خارجه پاکستان را به دنبال داشت.

دستگاه دیپلماسی پاکستان با صدور بیانیه‌ای با انتقاد از تفسیر نادرست از اظهارات قریشی درباره داعش و طالبان اعلام کرد، پاکستان طرفدار هیچ گروه یا جناحی در افغانستان نیست. رسانه‌های پاکستانی سخنان شاه محمود قریشی را چنین منعکس کردند که طالبان اجازه نفوذ داعش را در افغانستان نخواهد داد.

نگرانی پاکستان از تاثیرات بروز جنگ داخلی در افغانستان

کلیدواژه