دلو 26, 1398 12:38 Asia/Kabul
  • یوتیوب حساب کاربری

سایت آمریکایی "یوتیوب" از زیرمجموعه‌های شرکت "گوگل"، دسترسی به حساب‌ کاربری رسمی خبرگزاری بین المللی تصویری "ایران پرس" را مسدود کرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری "ایران پرس"، شرکت گوگل بدون هیچ اطلاع یا اخطار قبلی، اکانت خبرگزاری ایران پرس را بست؛ در حالی که مدیریت این صفحه هرگز قانون و قاعده‌ای را در این شبکه تصویری، زیر پا نگذاشته و همیشه قوانین آن‌ را رعایت کرده است.
معمولاً قبل از آنکه کانالی در یوتیوب مسدود شود، پیام هشداری ارسال می‌ شود، اما درخصوص ایران پرس، هیچ پیامی دریافت نشد و همزمانی این اتفاق، با بسته شدن کانال یوتیوب شبکه اسپانیایی زبان "هیسپان تی‌وی"، نشان می‌دهد که شبکه های اجتماعی برون مرزی ایران هدف قرار گرفته اند.
این برای دومین بار است که یوتیوب، صفحه ایران پرس را مسدود می کند؛ آوریل 2019 و تنها چند روز پس از راه اندازی رسمی خبرگزاری ایران پرس نیز یوتیوب، صفحه رسمی این خبرگزاری را بسته بود.
آمریکا تاکنون اقدامات خصمانه فراوانی ضد رسانه های جمهوری اسلامی ایران از جمله قطع پخش برنامه های ایران از شبکه های ماهواره ای و مسدود کردن حساب برخی از شبکه‌های بین‌المللی صدا وسیمای ایران در شبکه‌های اجتماعی را انجام داده است.
شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز یکشنبه گذشته (9 فوریه) صفحه اصلی خبرگزاری "ایران پرس" را در این شبکه حذف کرد.
صفحه فیس بوک ایران پرس نیز که با هزاران مخاطب اخبار، تصاویر و ویدیوهای اختصاصی این خبرگزاری را بویژه در حوزه ایران منتشر می کند، ماه گذشته برای چند روز مسدود شد و همچنان با محدودیت هایی مواجه است.

کلیدواژه