ثور 18, 1400 08:29 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در هند: روز جهانی قدس جنبش جهانی مقاومت در مقابل بی‌عدالتی و آپارتاید است
    سفیر ایران در هند: روز جهانی قدس جنبش جهانی مقاومت در مقابل بی‌عدالتی و آپارتاید است

سفیر ایران در هند، روز جهانی قدس را جنبش جهانی مقاومت در مقابل بی‌عدالتی و آپارتاید دانست.

به گزارش رادیو دری؛ «علی چگنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران روز  جمعه به بد عهدی رژیم صهیونیستی و چند کشور منطقه‌ای اشاره کرد و  گفت: در حالی که قوانین بین المللی بر حق مردم در مقاومت در برابر استعمار، اشغال و نژادپرستی تصریح دارد، رژیم اسرائیل و متحدان غربی آن از طریق یک روایت پیچیده انحرافی مبتنی بر پیوند دادن و برابر دانستن مقاومت با تروریسم و افراط گرایی، سعی در منحرف کردن افکار عمومی جهان از واقعیات جنایات اسرائیل را داشته و در عوض، مقاومت مشروع را جرم انگاری می‌نمایاند. 

چگنی افزود: امروز صلح عملاً با بی‌عدالتی برابر شده است و وقایع تاریخی نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل هرگز به تعهدات بین المللی خود احترام نگذاشته و حقوق مردم فلسطین را با وجود چندین توافق نامه به اصطلاح صلح، نپذیرفته است. 

سفیر ایران در هند تاکید کرد: تنها راه موجود، مقاومت جهانی برای تأمین حقوق مردم فلسطین است؛ به همین دلیل است که پاسداشت روز جهانی قدس برای همه عدالت طلبان و آزادی خواهان، به ویژه مسلمانان در سراسر جهان برای زنده نگه داشتن آرمان فلسطین مهم است. 

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.‏

کلیدواژه