ثور 18, 1400 08:35 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در پاکستان: روز جهانی قدس ،روز همبستگی امت اسلامی در یاری مستضعفان جهان است
    سفیر ایران در پاکستان: روز جهانی قدس ،روز همبستگی امت اسلامی در یاری مستضعفان جهان است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز جهانی قدس را روز همبستگی امت اسلامی و یکصدایی آنان در یاری مستضعفان جهان دانست.

به گزارش رادیو دری، «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز جمعه در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس تصریح کرد: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بار دیگر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان دلهای خود را به سوی سرزمین مقدس فلسطین روانه نموده و به ندای حضرت امام خمینی (ره) برای آزادی قدس شریف و رهایی مردم مظلوم فلسطین از زیر بار اشغال و ستم غده رژیم منحوس صهیونیستی لبیک می‌گویند.

حسینی افزود:  ۷۳ سال پس از اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین، یهودی‌سازی قدس و تلاش‌های فزاینده رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی‌های غیرقانونی و بیرون راندن فلسطینیان از این شهر مقدس همچنان ادامه دارد و اکنون نبرد در قدس به نبرد هویت، نبرد بر سر حق و حقانیت و ماهیت تاریخی، سیاسی و فرهنگی این شهر تبدیل شده است.

همچنین «محمدرضا ناظری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان با تاکید بر هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: جلوگیری از طرح برقراری روابط با رژیم اشغالگر قدس باید در دستور کار سیاست خارجی دولت‌های اسلامی قرار گیرد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.‏

کلیدواژه