ثور 20, 1400 12:18 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست «روز قدس؛ روز مستضعفین» با حضور چهره‌های برجسته جهان اسلام و مقاومت
    برگزاری نشست «روز قدس؛ روز مستضعفین» با حضور چهره‌های برجسته جهان اسلام و مقاومت

چهره‌های سرشناس جهان اسلام در وبینار روز قدس روز مستضعفین بر لزوم تداوم حمایت از مردم فلسطین تا زمان آزادی این کشور تأکید کرده و عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

به گزارش رادیودری، نشست «روز قدس؛ روز مستضعفین» به میزبانی «مجمع جهانی بیداری اسلامی» و با شعار «القدس اقرب» روز یکشنبه در ساختمان شبکه «پرس تی‌وی» برگزار شد.

«حسین اکبری» معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در آغاز این وبینار با اشاره به‌ اینکه همه‌ آزادی‌خواهان، مسلمانان و جبهه مقاومت با شعار مشترک القدس اقرب (پیروزی قدس نزدیک است) هم‌صدا شده‌ و مراسم روز قدس را برگزار کردند، گفت: با افشا شدن ماهیت رژیم صهیونیستی و آشکار شدن بیش از پیش جنایات آمریکا رو به فزونی نهاده است.

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این نشست گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مسئله قدس شکلی محوری و اساسی به خود گرفت و تکاملی را موجب شد که به قوتی برای مبارزین تبدیل شد.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در این وبینار با قدردانی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز قدس و تأثیر معنوی آن ملت‌های مسلمان و بر مبارزان فلسطینی گفت: روز قدس آرزوهای امت اسلامی را تحقق می‌بخشد.

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در این نشست گفت: «امام خمینی (ره) با بصیرت نافذ و نگاه آینده‌نگر خود مسئله قدس را به مسئله‌ای حاضر و زنده و پویا در وجدان امت اسلامی تبدیل کرد و آن را به جهاد نفس و ایستادگی مسلمانان و ارزش‌های اسلامی در ماه خداوند پیوند زد و این زمان‌بندی ایمانی یکپارچه را حلقه وصلی برای اتحاد امت اسلامی در مسائل سرنوشت‌ساز و وجودی‌شان ساخت. و این همان روش رهبران و علما و مراجع معظم تقلید در هر زمان و مکان است.»

«سهیلا زکزاکی» دختر روحانی مبارز مشهور نیجریه نیز دراین نشست با اشاره به افزایش آگاهی و بیداری مسلمانان در قبال مسئله قدس و شرارت‌های صهیونیست‌ها گفت، مسلمانان جهان تلاش می‌کنند در روز قدس به عنوان یک سمبل، بیرون رفتن اشغالگران را خواستار باشند. امروز یکی از دغدغه‌های ذهنی همه مسلمانان جهان به مسئله فلسطین تبدیل شده است.

کلیدواژه