سرطان 01, 1396 07:48 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه ایران: روز جهانی قدس، روز فریاد مظلومیت مردم فلسطین است

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز جهانی قدس را روز فریاد مظلومیت و دادخواهی مردم دربند و آوارگان فلسطینی از جور و ستم و بیداد رژیم ضدبشری، کودک کش و جنایتکار صهیونیستی توصیف کرد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در آستانه روز جهانی قدس در بیانیه ای اعلام کرد: سیاست ها و اقدامات برخی کشورهای به ظاهر اسلامی در حمایت از گروه های تروریستی و تشدید بحران و تنش در عراق، سوریه، یمن و بحرین نه تنها باعث وحدت جهان اسلام نمی شود بلکه در خدمت منافع و مطامع دشمن صهیونیستی قرار دارد.

این بیانیه می افزاید: امروز بیش از هر زمان دیگری ملت های مسلمان و عرب منطقه  نیازمند حفظ وحدت، همبستگی و یکپارچگی در برابر رژیم ضدبشری و کودک کش اسرائیل هستند و لازم است با بصیرت و درایت به شناخت دشمن مشترک مسلمانان و اعراب بپردازند.

وزارت خارجه ایران تاکید کرد: ضربه به مقاومت با بهانه واهی تروریستی خواندن جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان، تحمیل فشار ضد انسانی مضاعف بر مردم باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن، تعرض به مبارزان و ساکنان فلسطینی، شکنجه زندانیان بی گناه، گسترش دامنه شهرک سازی ها، ادامه تلاش ها برای صهیونیست سازی کامل قدس و تغییر هویت تاریخی و تمدنی آن، تنها جزئی از اقداماتی است که رژیم صهیونیستی آن را به منظور فریب افکار عمومی جهانیان انجام می دهد.

وزارت خارجه ایران همچنین از تمامی ملت های مسلمان و آزادی خواهان جهان خواست به پاسداشت و بزرگداشت روز جهانی قدس، در راهپیمایی این روز، حضوری گسترده داشته باشند. امسال 2 سرطان، 23 ژوئن برابر با 28 رمضان روز جهانی قدس است.

کلیدواژه