جوزا 07, 1397 23:49 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور جمعی از دانشجویان ،روحیه جوانی،احساس هویت اثرگذار- انگیزه های ایمانی و آرمانی جریانهای دانشجویی و مطالبه گری آرمانها را مایه امید به آینده و توسعه ایران اسلامی خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای عصر دوشنبه در نشست صمیمانه صدها نفر از نمایندگان تشکل های مختلف علمی-فرهنگی - سیاسی - اجتماعی و صنفی دانشجویان، روحیه جوانی - احساس هویت اثرگذار- انگیزه های ایمانی و آرمانی جریانهای دانشجویی را مایه امید به آینده خواندند و خاطرنشان کردند: باید با توجه به ظرفیتها و امکانات کشور- حرکت به سمت آرمانها را با قدرت و شتاب بیشتر ادامه دهیم. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود- دیدار و اظهارات دانشجویان را که شامل مسائل متنوعی از موضوعات کشور بود- جلسه ای ثمربخش خواندند و گفتند: برجسته ترین نتیجه این جلسه - نمایان شدن روحیه و حرکت پرنشاط- زنده و با انگیزه در میان دانشجویان با گرایش های مختلف است و این فضای واقعی - برخلاف القائات دشمنان و بیگانگان و برخی عناصر داخلی درباره افسردگی و یاس و ناامیدی در دانشگاههاست.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: راه حل اساسی برای برطرف کردن عیوب و مشکلات در برخی دستگاه ها همچون صداوسیما- تزریق عناصر جوان - فعال - مومن و پرانگیزه به این دستگاهها است. 

ایشان با تاکید بر اینکه حرکت نظام اسلامی - بدون هیچ تردیدی رو به جلو است - گفتند: آینده بهتر از امروز و متعلق به جوانان است اما لازمه آن - باقی ماندن در صراط مستقیم و حرکت مستمر و خستگی ناپذیر است .

حضرت آیت الله خامنه ای، اعتماد به نفس ملی، استقلال سیاسی - اقتصادی و فرهنگی وآزادی اعم ازآزادی اندیشه - بیان و عمل را از دیگر آرمانهای نظام اسلامی برشمردند و گفتند: اگر آزادی نباشد- رشد معنوی و پیشرفت جامعه وجود نخواهد داشت اما همین آزادی نیازمند قانون و چارچوب است زیرا در غیر این صورت - منجر به ولنگاری خواهد شد. 

رهبر معظم انقلاب با یادآوری پیشرفت های ملموس و عینی ایران اسلامی در زمینه های علم و فناوری و نقش جوانان متعهد در این مسیر افزودند: با این همه نباید به این حد قانع باشیم بلکه باید با توجه به ظرفیت ها و امکانات کشور- این حرکت پرافتخار را با قدرت و شتاب بیشتر ادامه دهیم .

 

کلیدواژه