جوزا 18, 1397 10:13 Asia/Kabul
  •  روز قدس؛ روز استکبار ستیزی و اعلام انزجار از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

امروز جمعه بیست و سوم ماه مبارک رمضان 1439 هجری قمری، هشتم ژوئن 2018، روز جهانی قدس است و مسلمانان و آزادیخواهان جهان در این روز با برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی نشان می دهند.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 10 و 30 دقیقه امروز جمعه به طور همزمان در بیش از 900 شهر ایران آغاز می شود.  بیش از پنج هزار و 300 عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی راهپیمایی روز جهانی قدس را در سراسر ایران پوشش خواهند داد.

سخنران راهپیمایی روز قدس تهران «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی است و شعار محوری این راهپیمایی «روز جهانی قدس،‌ پیروزی جبهه مقاومت،‌ شکست فتنه آمریکایی-صهیونیستی‌، عزم ملت فلسطین برای بازگشت است‌.»

به گفته «سردار رمضان شریف» رئیس ستاد انتفاضه و قدس در ایران، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که شکست فتنه داعش و تروریست‌های ایجاد شده توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای آنها، مهمترین حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی، در منطقه پایان یافته و شرایط جدیدی در حمایت از ملت فلسطین ایجاد شده است.

«حضرت آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، با بیان اینکه روز قدس صرفاً اعلام حمایت از یک ملت مظلوم نیست، بلکه نماد مبارزه با استکبار و سلطه گران جهانی است، تاکید کردند: به فضل الهی و به برکت حضور پرشور مردم روز قدس امسال از سالهای گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.

رئیسان قوای مجریه، قضائیه و مقننه، رئیس مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان؛ نهادهای نظامی و امنیتی ، سازمان های دفاع از انتفاضه فلسطین در بیانیه های جداگانه ای ضمن دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین، همه آحاد مردم ایران را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند. 

علمای شیعه و سنی، احزاب و گروه های مختلف داخل و خارج از ایران نیز طی روزهای اخیر با انتشار بیانیه های جداگانه از مردم ایران برای حضور گسترده در روز جهانی قدس و نشان دادن انزجار خود از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی دعوت کردند.

 

کلیدواژه