سنبله 28, 1395 17:35 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: سپاه «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی»

رهبر معظم انقلاب اسلامی، سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی» دانستند.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه در دیدار شرکت کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تأکید بر حفظ هویت سپاه، فرمودند:حفظ ، به معنای توقف در زمان نیست بلکه باید همگام با تغییر ابزارها و پیشرفتهای دشمن،سپاه نیز به پیشرفتهای خود در عرصه های علم و فناوری و نوآوریها قانع نباشد و حرکت رو به جلو متوقف نشود.

ایشان، «امنیت» را موضوعی بسیار مهم و زمینه ساز پیشرفت معنوی و مادی جامعه خواندند و افزودند: از جمله وظایف سپاه، تأمین امنیت داخلی و خارجی است و اگر امنیت خارجی وجود نداشته باشد، و در خارج از مرزها جلوی دشمن گرفته نشود، امنیت داخلی هم از بین خواهد رفت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به «نقش الگو و آینده‌ساز ملت ایران در تحولات جهانی» فرمودند: اگر مسئولان و مردم ایران بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق کنند کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آنها الگو خواهند شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، علت عصبانیت دشمنان از ملت ایران را ویژگی الهام‌بخشی جمهوری اسلامی دانستند و افزودند:حرکت ملت ایران با وجود انبوه فشارها، تحریمها و تهدیدها روز به روز شفاف‌تر و شجاعانه‌تر و نهال پاک و مبارک انقلاب اسلامی هر روز تناورتر شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه از اجزاء مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی را بی اعتمادی مطلق به قدرتهای سلطه گر و در رأس آنها آمریکا دانستند و تاکید کردند: این بی اعتمادی باید روز به روز گسترش یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، بی اعتمادی مطلق به آمریکا را نتیجه عقلانیت ناشی از فکر و عمق و تجربه دانستند و گفتند:موضوع دشمنی آمریکا در طول سالهای متمادی بعد از انقلاب اسلامی ایران و در قضایای اخیر مذاکرات هسته ای و در مسائل دیگر دیده شده و مذاکره با آمریکا نه تنها فایده ندارد، بلکه ضرر هم دارد.

فرمانده معظم کل قوای ایران همچنین خطاب به برخی کشورهای منطقه افزودند:اگر هوشیار نباشند و ترفند نظام سلطه آمریکا را درک نکنند و فریب لبخند آنها را بخورند،آنها هم ممکن است ۵۰ یا حتی ۱۰۰ سال عقب بیفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای، تأکید کردند: هدف اصرار آمریکا برای مذاکره با ایران درباره مسائل منطقه غرب آسیا به‌ ویژه سوریه، عراق، لبنان و یمن جز جلوگیری از حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان عامل اصلی ناکامی های آمریکا، نیست.

کلیدواژه