اسد 12, 1400 17:30 Asia/Kabul
  • ورود مشکوک 500 خودروی نظامی آمریکایی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
    ورود مشکوک 500 خودروی نظامی آمریکایی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

یک منبع آگاه امنیتی از ورود 500 دستگاه خودروی نظامی آمریکایی به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، یک منبع آگاه امنیتی در استان الانبارعراق امروز سه شنبه اعلام کرد، پایگاه هوایی عین‌الاسد در ناحیه البغدادی واقع در شهرستان «هیت» غرب استان الانبار، شاهد ورود بیش از ۵۰۰ خودروی مختلف از نوع هومر، ضدگلوله، زرهی و نیز خودروهای نظامی مختلف بود.

این منبع امنیتی تاکید کرد، نیروهای امنیتی مستقر در بخش غربی استان الانبار، هیچ اطلاعاتی در خصوص انگیزه‌های حقیقی، پشت پرده ورود این خودروها به عین‌الاسد که شاهد تدابیر پیشگیرانه بی‌سابقه‌ای است، ندارند.

پیشتر نیروهای آمریکایی، همزمان با اعلام پایان ماموریت رزمی در عراق از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، تبادل اطلاعات با نیروهای امنیتی عراقی را متوقف کرده بودند.

پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانباردر شهرستان هیت، ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد. این پایگاه بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند.

پایگاه عین الاسد تابحال چندین بار هدف حملات موشکی  قرار گرفته است.

بسیاری از مردم و گروه های عراقی خواهان خروج نیروهای تروریست آمریکایی از عراق هستند و پارلمان این کشور نیز طرحی درباره خروج این نیروها تصویب کرده است.

ورود صد خودروی زرهی آمریکایی از سوریه به عراق

کلیدواژه