سرطان 28, 1396 16:37 Asia/Kabul
  •  روز چهارشنبه؛ روز خشم فلسطینیان برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی

مردم فلسطین با برگزاری تظاهرات گسترده در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن، خشم خود را به حملات اشغالگران صهیونیست در بیت المقدس و مسجدالاقصی ابراز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری عرب 48 ، گروه‌های مردمی مختلف فلسطینی در فراخوانی، روز چهارشنبه را به عنوان روز خشم فلسطین برای یاری قدس و مسجد الاقصی اعلام کردند.

در این فراخوان از اهالی قدس خواسته شده است به تحصن مقابل ورودی‌های مسجد الاقصی ادامه دهند و فلسطینی‌ها در دیگر مناطق کرانه باختری رود اردن تظاهرات کنند.

صبح روز چهارشنبه نیز از بلندگوهای مساجد قدس، مردم به تجمع و تحصن مقابل ورودی‌های مسجد الاقصی دعوت شدند.

این فراخوان در پاسخ به نصب گیت‌های بازرسی و اقدامات امنیتی است که اشغالگران از روز یکشنبه در منطقه قدیمی قدس و مسجدالاقصی به اجرا درآورده‌اند.

جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز مردم فلسطین را به آمادگی و تجمع سراسری برای دفاع از مسجد الاقصی و تشدید انتفاضه قدس دعوت کردند. 

وزارت آموزش و پرورش فلسطین هم از پیوستن فرهنگیان به روز خشم برای دفاع از قدس و ایستادگی در برابر اقدامات و حمله وحشیانه اشغالگران صهیونیست به قدس خبر داد.

رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته و به دنبال عملیات شهادت‌طلبانه سه جوان فلسطینی در قدس، درب‌های مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بسته و حتی اجازه نماز خواندن و اذان گفتن در این مسجد را هم نمی‌دهد.

مسوولان گروه‌های مقاومت فلسطین در باریکه غزه روز سه‌شنبه اعلام کردند: اگر اسرائیل به اقدامات خود ضد مسجدالاقصی ادامه دهد، واکنش مقاومت شدید خواهد بود.

 

کلیدواژه