جدی 29, 1396 11:13 Asia/Kabul
  • شرکت کنندگان در اجلاس جهانی حمایت از قدس در مصر: «قدس» به عنوان پایتخت ابدی فلسطین اعلام شود

شرکت کنندگان در اجلاس جهانی حمایت از قدس در دانشگاه «الازهر» مصر روز پنجشنبه در بیانیه ای بر اهمیت اعلام «قدس» به عنوان پایتخت ابدی فلسطین تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت کنندگان در اجلاس جهانی حمایت از قدس در بیانیه پایانی این کنفرانس بر مخالفت قاطع خود با تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نیز تاکید و خواستار تحرک فوری برای توقف اجرای این تصمیم شدند.

در این بیانیه همچنین پیشنهاد شد، سال 2018 سال قدس شریف باشد.

کنفرانس جهانی حمایت از قدس با حضور مسئولان بلند پایه و شخصیت های برجسته از 86 کشور جهان، 27 , 28 جدی (چهارشنبه و پنجشنبه) در دانشگاه «الازهر» مصر برگزار شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ششم دسامبر با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد. ترامپ همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را فراهم کند.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد 21 دسامبر قطعنامه حمایت از قدس را با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع تصویب کرد. بر اساس این قطعنامه، سازمان ملل متحد،  قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید. بیت‌المقدس از سال 1967 در اشغال رژیم اسرائیل است.

 

کلیدواژه