اسد 09, 1400 14:06 Asia/Kabul
  • حذف آخرین نماینده‌ افغانستان در المپیک توکیو
    حذف آخرین نماینده‌ افغانستان در المپیک توکیو

شاه‌محمود نورزهی، آخرین نماینده‌ افغانستان در بخش دو و میدانی مردان نیز، نتوانست به مرحله‌ی بعدی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یابد و حذف شد.

به گزارش رادیو دری، شاه‌محمود نورزهی، روز شنبه (امروز) در ادامه‌های بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در بخش دو و میدانی ۱۰۰ متری مردان، در برابر حریفان خود به میدان رفت.

نورزهی، توانست فاصله‌ی ۱۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه و ۴ صدم ثانیه بدود و لقب سریع‌ترین دونده‌ی افغانستان را از آن خود کند.

پیش از این، مسعود عزیزی، در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن توانسته بود ۱۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه بدود که لقب سریع‌ترین مرد افغانستان را از آن خود کرده بود.

شاه محمود نورزهی، در  میان ۲۷ ورزش‌کار در بخش دو و میدانی، مقام نوزدهم را از آن خود کرد و نتوانست به مرحله‌ی بعدی این رقابت‌ها راه یابد و حذف شد.

پیش از این، مهدی یاوری، در بخش نشانه‌زنی، کیمیا یوسفی، در بخش دو و میدانی بانوان، فهیم انوری، در بخش شنا و فرزاد منصوری در بخش تکواندو، به نمایندگی از افغانستان نتوانستند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مراحل بعدی رقابت‌ها راه یابند و از دور مسابقات حذف شدند.

به این ترتیب، با حذف شاه محمود نورزهی از ادامه‌ی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ورزش‌کاران افغانستانی بدون به دست آوردن هیچ مدالی، با دستان خالی به خانه‌ باز می‌گردند و با المپیک ۲۰۲۰ توکیو خداحافظی می‌کنند.

در حال حاضر، کشور چین با به دست آوردن ۲۰ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱۱ برونز، در جایگاه نخست، جاپان با ۱۷ مدال طلا، ۴ نقره و ۷ برونز، در جایگاه دوم و ایالات متحده‌ی امریکا با ۱۶ مدال طلا، ۱۷ نقره و ۱۲ برونز، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

دونده افغان درالمپیک رکورد کشورش را پس از 16 سال افزایش داد

کلیدواژه