جوزا 03, 1399 11:44 Asia/Kabul

قدس قبله اول مسلمانان به عنوان قلب تپنده دنیای اسلام و روز جهانی قدس یادگار حضرت امام خمینی (ره) هرگز فراموش نخواهد شد

کارشناس و فعال سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: قدس قبله اول مسلمانان به عنوان قلب تپنده دنیای اسلام و روز جهانی قدس یادگار حضرت امام خمینی (ره) هرگز فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به گرامیداشت روز جهانی قدس که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون راهپیمایی و گردهمایی برگزار شد، گفت: مسلمانان در هر کشوری که هستند به فراخور شرایط خود از این روز یاد می کنند و آن را گرامی می دارند.

وی افزود: در شرایط کنونی دو نکته مهم وجود دارد؛ یکی معامله قرن که امریکایی ها، اسرائیلی ها و ایادی و حامیان آن ها با تطمیع برخی حکومت های کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای عربی پیش نویسی را آماده کردند تا زمینه را برای اشغال کامل فلسطین فراهم کنند که در حقیقت محرومیت دایمی مردم فلسطین از سرزمین های خودشان خواهد بود.

به گفته این کارشناس افغان برخی از کشورهای عربی دست به دست دشمنان مردم فلسطین داده اند و برخی از آن ها حتی روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرده اند و امریکایی ها این زمینه را فراهم کرده اند که این خود ضربه ای سنگین بر اهداف ملت مسلمان فلسطین است.

مختاری عنوان کرد: نکته دیگر این است که از طرف دیگر ملت ها و کشورهای بزرگ اسلامی مانند جمهوری اسلامی ایران و توده های مسلمان در سرزمین های اسلامی همواره حمایت خود را از ملت مسلمان فلسطین اعلام کرده اند و حتی بسیاری از جوانان مسلمان آمادگی خود را برای مبارزه در برابر استکبار جهانی و اسرائیل غاصب اعلام کرده اند.

این فعال سیاسی-فرهنگی افغان گفت: رژیم صهیونیستی و امریکا هرگز به هدف اصلی خود که اشغال کامل سرزمین های فلسطین است، نخواهند رسید، عملاً شاهد هستیم که ملت مسلمان و آزاده فلسطین با تمام توان خود ایستادگی می کند، نیروهای مقاومت اسلامی هم در کشورهای مختلف در حمایت از ملت مسلمان فلسطین آرام نخواهند نشست و از این ملت مظلوم دفاع کرده و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب می کنند و توطئه آن ها را خنثی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون هم به جز تعداد انگشت شماری از کشورها که خودشان طراح معامله قرن بوده اند دیگر کشورها از آن حمایت نکرده اند و آن را تقبیح کرده اند، نیروهای مقاومت هم نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اسرائیل دهه های بعد را نخواهد دید.

 

کلیدواژه