قوس 21, 1397 16:36 Asia/Kabul
  •  تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتدار نظام جمهوری اسلامی و استمرار ارزش های انقلابی در چهلمین سال پیروزی انقلاب

 حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه)  در دیدار جمعی از خانواده‌های شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم و دفاع از مرزها و امنیت، بازآفرینی روحیه شجاعت و شهادت در نسل جوان مؤمنِ انقلابی امروز را «معجزه انقلاب» برشمردند.

 ایشان  با دعوت مردم و جوانان و همچنین مسئولان به بیداری و هوشیاری در مقابل توطئه های جبهه استکبار و در رأس آن امریکا، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه را شریک امریکا در توطئه و دشمنی با ملت ایران دانستند و تأکید کردند: البته ما قوی تر از آنها هستیم زیرا تاکنون نتوانسته اند در مقابل جمهوری اسلامی، هیچ غلطی بکنند و از این پس هم نخواهند توانست.اشاره  رهبر انقلاب اسلامی به این کلام امام خمینی (ره) که گفتند : «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد»،  سخنی پر معنی  است که اهمیت حفظ چنین ارزش هایی را یاد اور می گردد.آمریکایی‌ها در همه  سال های پس از پیروزی انقلاب  همواره به دنبال این بودند که همانند قبل از انقلاب بار دیگر بر ایران مسلط شوند و همان شرایطی را که برای برخی کشورهای ضعیف منطقه به‌وجود آورده اند و آنها را گاو شیرده خود نامیده اند، برای ایران عزیز، بزرگ و پرافتخار نیز بوجود آورند اما به این هدف نرسیدند و از این به بعد هم قطعاً نخواهند رسید.

امروز جوان مؤمن و انقلابی ایران با همان روحیه جوانان اول انقلاب با احساس مسئولیت و شجاعت در چهل سالگی حیات نظام جمهوری اسلامی؛ با هویت و معنویت خود از کشور و اسلام دفاع می‌کنند . استمرار این ارزش ها  معنایش قدرت نظام جمهوری اسلامی  و ایستادگی  در مقابل فشار ها و توطئه ها است که  دو نکته مهم و تحلیلی برای دشمنان نظام دارد : نخست انکه رویای تسلط دوباره بر ملت ایران  هرگز تعبیر نخواهد شد .

نکته دوم در بیان  اهمیت این ایستادگی ؛تاکید بر ادامه راه شهدا و ایستادن بر آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است .

انگونه که رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند ؛ هدف امریکا و دشمنان ایران این بود که به وسیله تحریم و اقدامات ضد امنیتی، در کشور دو دستگی، اختلاف و جنگ گروهها به‌وجود آورد و عده ای را به خیابانها بکشانند و نام آن را هم «تابستان داغ» گذاشته بودند اما به کوری چشم دشمنان، تابستان امسال یکی از بهترین تابستانها بود.واقعیت این است که انقلاب اسلامی ایران  در چهل سال گذشته مسیر تکاملی خود را پیوسته طی کرده و مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی در دنیا و منطقه فراگیر شده است.  بی تردید استمرار این ارزشها  وموفقیت در این تلاش ها مرهون خون همه شهدا و از جان گذشتگی هاست و  مدافعان حرم نیز با همین روحیه به جنگ تروریسم و داعش رفتند.

نگاهی به گذشته تحولات منطقه نشان می دهد  که اگر این رشادت ها نبود حملات  تروریستی درسال های اخیر منطقه و بویژه در غرب آسیا را با نا امنی بسیار گسترده مواجه می کرد و این بخش از جغرافیای جهان به جولانگاه تروریست های مورد حمایت غرب وبرخی کشورهای منطقه و رژیم جنایتکار اسراییل  تبدیل می شد.

اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند : ملتی که به استقبال خطر رفتن در راه خدا و شهادت در راه او را، سعادت و یک موفقیت بزرگ می داند، هیچ نیرویی توانایی ایستادگی در مقابل آن را ندارد و آن ملت همواره برنده است و پیش خواهد رفت.

برمبنای همین اندیشه است که ملت ایران با استحکام تمام مقابل امریکا و عناصر شرور همدست امریکا در منطقه ایستاده است. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از این دیدگاه، یک واقعیت تاریخی و یاد آور همان «معجزه انقلاب»است که همچنان جاری  است.

 

کلیدواژه