جوزا 16, 1400 11:40 Asia/Kabul
  • بایدن: آمریکا به دنبال درگیری با روسیه نیست
    بایدن: آمریکا به دنبال درگیری با روسیه نیست

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به بی‌میلی واشنگتن برای درگیری با روسیه گفت، ما خواهان یک رابطه پایدار و قابل پیش بینی هستیم.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری تاس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: «در تماس‌های تلفنی با پوتین، رئیس جمهور روسیه، صریح و واضح بوده ام. آمریکا به دنبال درگیری با روسیه نیست. ما خواهان یک رابطه پایدار و قابل پیش بینی هستیم که بتوانیم با روسیه در مورد موضوعاتی مانند ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحات همکاری کنیم.»

بایدن همچنین با اشاره به ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بار دیگر مدعی شد: «رئیس جمهور پوتین می‌داند که من از پاسخ دادن به فعالیت‌های خصمانه روسیه در آینده دریغ نخواهم کرد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: «هنگامی که ما ملاقات کنیم، من بار دیگر بر تعهد آمریکا، اروپا و دموکراسی‌های همفکر برای حمایت از حقوق بشر  تأکید خواهم کرد.»

چندی پیش، کرملین و کاخ سفید اعلام کرده بودند که نشست برنامه ریزی شده پوتین و بایدن، ۱۶ ژوئن در ژنو برگزار می‌شود. سران آمریکا و روسیه درباره شرایط و چشم انداز‌های توسعه بیشتر روابط بین دو کشور، ثبات استراتژیک و همچنین موارد مهمی در سطح بین المللی، که شامل همکاری برای مهار همه گیری کرونا و حل و فصل منازعات منطقه‌ای است، گفتگو خواهند کرد.

مسکو: بایدن بهای هراس آمریکا از روسیه و چین را فاش کرد

کلیدواژه