اسد 09, 1400 09:32 Asia/Kabul
  • ابتلا به کرونا در جهان بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است
    ابتلا به کرونا در جهان بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: در چهار هفته گذشته در بیشتر مناطق جهان موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش رادیودری؛ تدروس آدهانوم گفت: با انتشار سریع سویه بسیار مسری دلتا، جهان درخطر از دست دادن دستاوردهای خود در مقابل کرونا قرار گرفته است اما واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت همچنان موثر هستند. 

 دبیر کل سازمان جهانی بهداشت افزود: موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در آفریقا که تنها یک و نیم درصد از جمعیت آن واکسینه شده‌اند در یک ماه گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

  آدهانوم اضافه کرد: نظام‌های بهداشت و سلامت در بسیاری از کشورها به شدت تحت فشار هستند و سویه دلتا در ۱۳۲ کشور شناسایی شده و درحال تبدیل به سویه غالب در جهان است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای آمریکا سویه دلتای ویروس کرونا را مانند انتقال بیماری آبله مرغان توصیف کرده و هشدار داده است که این سویه می‌تواند باعث بیماریهای شدید شود.

 مایک رایان کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت، محافظت در مقابل همه سویه‌های کرونا از جمله دلتا را افزایش می‌دهد و از بیماری شدید و بستری شدن جلوگیری می‌کند.

 ماریا وان کارخوو مسوول تکنیکی سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: سویه دلتا ۵۰ درصد مسری‌تر از نوع اولیه آن یعنی ویروس کشف شده در ووهان چین است. 

علائم نوع دلتا ویروس کرونا در جوانان شبیه سرماخوردگی است

 

کلیدواژه