اسد 09, 1400 11:33 Asia/Kabul
  • واکنش های بین المللی به حمله به دفتر یوناما در هرات
    واکنش های بین المللی به حمله به دفتر یوناما در هرات

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به دفتر سازمان ملل متحد (یوناما) در هرات افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، فرحان حق  سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: "دبیرکل حمله روز جمعه به ساختمان سازمان ملل متحد در هرات را که منجر به کشته شدن یک نیروی امنیتی افغان و زخمی شدن افسران دیگر شد محکوم می کند".

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرده است که حمله به کارکنان و تأسیسات سازمان ملل متحد از نظر حقوق بین الملل ممنوع است و جنایت جنگی محسوب شود.

نماینده ایالات متحده در سازمان ملل هم مجازات عاملان حمله به دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان - یوناما - را خواستار شد.

لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل گفت: "ایالات متحده حمله به مقر سازمان ملل متحد در هرات از سوی شبه نظامیان ضد دولت افغانستان  را محکوم  و تاکید می‌کند که عاملان چنین اقدامات تاسف آوری باید مجازات شوند."

 لیندا توماس: آمریکا پایان فوری درگیری ها را در افغانستان خواستار است 

این دیپلمات آمریکایی افزود: "ما همچنان خواستار پایان فوری درگیری های  کنونی در افغانستان هستیم که منجر به افزایش تلفات غیرنظامیان و افزایش تعداد پناهندگان می شود."

دفتر سازمان ملل متحد در هرات عصر روز جمعه هدف حمله قرار گرفت که بر اثر آن یک پلیس افغان کشته شد و چند پلیس دیگر زخمی شدند، اما به کارکنان سازمان ملل آسییبی وارد نشد.

سازمان ملل متحد در افغانستان یک نهاد ملکی بوده  که بر حمایت از تلاش های صلح، ارتقای حقوق همه افغان ها و ارائه کمک های بشردوستانه  تمرکز دارد.

 

حمله به دفتر سازمان ملل در هرات

 

 

 

کلیدواژه