اسد 11, 1400 07:47 Asia/Kabul
  • شکست سازمان جهانی بهداشت در ایمن سازی جهان علیه کرونا
    شکست سازمان جهانی بهداشت در ایمن سازی جهان علیه کرونا

یک عضو ارشد سازمان جهانی بهداشت از شکست تلاش های این سازمان برای ایمن سازی جهان در مقابل ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش رادیو دری، "قائمه القیصر" نماینده سازمان جهانی بهداشت در مصر روز یکشنبه با انتقاد از رویکرد این سازمان در روند واکسیناسیون جهانی علیه ویروس کرونا، از عدم وجود واکسن برای کشورهای کمتر توسعه یافته ابراز تاسف کرد.

"القیصر" خاطرنشان کرد، برنامه اولیه سازمان جهانی بهداشت این بود که 2 میلیارد دز از طریق مکانیسم "کوواکس" بین کشورهای کمتر توسعه یافته توزیع شود، اما رسیدن به این رقم غیرممکن شده است، زیرا تقاضا بیشتر از تولید است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در مصر در ادامه توضیح داد که هدف ایمن سازی 10 درصد از جمعیت جهان در سپتامبر 2021، 40 درصد در دسامبر و 70 درصد تا سال آینده محقق نشده است.

"القیصر" به کمبود واکسن در قاره آفریقا نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون تنها کمتر از یک  درصد از ساکنان این قاره علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

"نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا، چندی قبل سازمان جهانی بهداشت را به کارشکنی در ارسال به موقع واکسن کرونا علی‌رغم دریافت پول آن از قبل متهم کرد. 

مادورو با انتقاد شدید از  طرح "کوواکس" گفت: اگر سازمان جهانی بهداشت واکسن‌های از قبل خریداری شده برای مردم ونزوئلا را تحویل ندهد، دولت ونزوئلا درخواست بازپرداخت وجوهی را خواهد داد که هشت هفته پیش واریز شده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اخیرا اذعان کرده بود، در حالیکه هنوز کشورهای زیادی واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، کشورهای ثروتمند برای جمعیت واکسینه شده خود واکسن‌های اضافی سفارش داده اند.

"تدروس آدهانوم" با بیان اینکه شکاف جهانی در تهیه واکسن کرونا بسیار شدید است افزود، برخی کشورهای ثروتمند تاکنون میلیون‌ها دز واکسن کرونا اضافی سفارش داده اند، درحالیکه برخی کشورها حتی تجهیزات لازم را برای واکسیناسیون کارکنان بهداشتی خود را در اختیار ندارند.

مدیر سازمان جهانی بهداشت: در مرحله بسیار خطرناک همه‌گیری کرونا هستیم

کلیدواژه