جوزا 18, 1397 10:24 Asia/Kabul
  •  روز قدس؛ روز کنار گذاشتن طایفه گرایی و اختلاف های مذهبی

«خضر حبیب» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: روز جهانی قدس روز دوری از طائفه گرایی ،اختلافات مذهبی و گسترش وحدت بین امت اسلامی برای رسیدن به هدف واحد است.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی  فلسطین روز جمعه   در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پایه گذاری روز جهانی قدس توسط  امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب  اسلامی ایران گفت: این روز  مهمی برای ساماندهی، تقویت و افزایش تلاش ها برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی، از بین بردن تفرقه و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان است.

"حبیب "  فریاد ندای الفت و محبت  برای نزدیکی و تقریب امت اسلامی در همه جهان را ضروری خواند و افزود:  برای آزادسازی مسجدالاقصی از لوث وجود صهیونیست های غاصب که در همه جا فساد و ویرانی بر جا گذاشته اند، « وحدت قلوب » تنها گزینه پیش روی این امت است.

عضو ارشد جهاد اسلامی  فلسطین به ضرورت تلاش و ایفای نقش امت اسلامی برای تجسم  مضامین روز جهانی قدس اشاره و  تصریح کرد:  روز قدس نقطه عطف مهمی  در مسیر  نبرد جبهه  حق در برابر جبهه باطل آمریکایی - صهیونیستی و حامیان آن است .

حبیب همچنین همزمانی روز قدس با یازدهمین جمعه از راهپیمایی های بزرگ حق بازگشت در غزه را حامل  پیامهایی برای جهانیان برشمرد و خاطر نشان کرد : تداوم پایبندی ملت فلسطین و امت اسلامی  به مقاومت  تا آزادسازی سرزمین فلسطین و بازگشت همه آوارگان و نیز سیاست محکوم به شکست  تل آویو و واشنگتن برای  تغییر هویت قدس و تاریخ کهن این شهر مقدس  از جمله این پیامها است.

این مقام فلسطینی همه آزادگان را برای شرکت در راهپیمایی میلیونی روز قدس همگام با مردم غزه و فلسطین فراخواند و تصریح کرد ، مشارکت گسترده در این راهپیمایی  پاسخ به رژیمهای منطقه ای  است که به دنبال عادی سازی روابط با  اشغالگران صهیونیستی و پایان دادن به مساله فلسطین هستند.

راهپیمایی روز جهانی قدس، امروز (جمعه) 18 جوزا برابر با 23 رمضان 1439 هجری قمری، همزمان با فلسطین و ایران در دیگر کشورهای جهان برگزار می شود.

 

کلیدواژه