فروردین ۰۸, ۱۳۹۷ ۰۸:۱۸ Asia/Dushanbe
  • افتتاح بازار محصولات ازبکستان در ناحیه اسفره تاجیکستان

در روزهای جشن نوروز بازار فروش محصولات ازبکستان در مرکز شهر اسفره در ولایت سغد تاجیکستان افتتاح شد.

به گزارش رادیوتاجیکی صدای خراسان به نقل از اخبار، با افتتاح این مرکزتجاری، زمینه عرضه مستقیم محصولات تولیدی شرکتهای ازبکستانی برای ساکنان ناحیه اسفره که مرز مشترک با ولایت قوقند ازبکستان دارد، فراهم شد.

کارشناسان می گویند، محصولات تولیدی شرکت های ازبکستانی درمقایسه با کالاهای ساخت چین از کیفیت بالاتر و قیمت پایین تری برخوردار است که این عامل ها موجب استقبال شهروندان تاجیکستان از این کالاها شده است.

قیمت مواد غذایی، لباس و لوازم خانگی که بازرگانان ازبکستان به تاجیکستان وارد می کنند، به مراتب ارزان تر از کالاهای مشابه تولیدی تاجیکستان و چین است. ازاین رو از گسترش روابط اقتصادی و تجاری نواحی هم مرزتاجیکستان و ازبکستان،  مردم دوطرف مرز سود فراوانی کسب خواهند کرد که هم موجب اشتغالزایی برای افراد جویای کار شده وهم زمینه عرضه کالاهای رقابتی فراهم می شود که مشتریان می توانند میان محصولات تولیدی تاجیکستان، ازبکستان و چین کالای ارزان تر و با کیفیت را انتخاب کنند.

پس از اجرایی شدن سازشنامه سفر 30 روزه و بدون روادید شهروندان تاجیکستان و ازبکستان به کشورهای یکدیگرکه در جریان نخستین سفرشوکت میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان به دوشنبه طی روزهای 9 و 10 مارس سال جاری امضا شد، رفت وآمد مسافران و وسایل نقلیه میان این دو جمهوری همسایه به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.