مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۰۹:۲۵ Asia/Dushanbe
  • محکوم شدن 11 ساکن ناحیه اسفره به زندان به اتهام افراطی گری

دادگاه شهر اسفره دراستان سغد تاجیکستان 11 نفر از جوانان ساکن این منطقه را به اتهام افراطی گری و تلاش برای براندازی نظام سیاسی این کشور به 5 تا 8 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی به  نقل ازسایت تاج اینفا، با توجه به اینکه تنها دو نفر از این افراد ، عضو حزب ممنوعه نهضت اسلامی تاجیکستان هستند و بقیه هیج ارتباطی به این گروه ندارند،اما در حکم  دادگاه تاکید شده است که این افراد به طور علنی درپی براندازی نظام سیاسی تاجیکستان بوده و به این منظور در یکی از چایخانه های شهر اسفره جلسات هفته ای برگزارمی کردند.

این در حالی است که نزدیکان محکومان می گویند این نشستها صرفاً برای تفریح بوده و هیج نوع  موضوعات سیاسی مورد بررسی قرار نمی گرفته است.

براساس حکم دادگاه شهر اسفره، معروف رازق اف که زمانی در پاکستان آموزش های اسلامی را فرا گرفته است، به 8 سال و 10 نفر دیگر هر یک به 5 سال زندان محکوم شده اند.

پس از ممنوعیت فعالیت حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در ماه سپتامبر سال گذشته بر اساس حکم دادگاه عالی این کشور ، درماههای اخیر بازداشت و زندانی کردن شهروندان تاجیکستان و به ویژه افرادی که درخارج از این کشور آموزش اسلامی دیده اند به بهانه دست داشتن این حزب در شورش ژنرال حاجی حلیم نظرزاده معاون سابق وزیر دفاع این جمهوری و به اتهام عضویت درگروهای اخوان المسلمین و سلفیه تشدید شده است.

کلیدواژه