مهر ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۹:۱۲ Asia/Dushanbe
  • دادستانی کل تاجیکستان دستور وزارت معارف را لغو کرد

دادستانی کل تاجیکستان تصمیم وزارت معارف وعلم این کشور را درباره منوعیت سفر بدون مجوز کارمندان این وزارتخانه، رییسان واستادان دانشگاهها، مدیران وآموزگاران مدارس و دانشجویان ودانش آموزان به خارج را لغو کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازاسپوتنیک، تابستان امسال وزارت معارف وعلم تاجیکستان با  صدور دستوری سفر استادان دانشگاهها، دانشجویان و محققان را به خارج ازکشور بدون مجوزاین نهاد  ممنوع  اعلام کرد که  این اقدام با اعتراضهای زیادی درداخل و خارج رو به رو شد.

دادستانی کل تاجیکستان دستور وزارت معارف وعلم را مغایربا قوانین حقوقی این کشور و غیرقابل اجرا دانست و آن را لغوکرد.

این دستورافرادی را که برای ماموریتهای 15 روزه به خارج ازکشورمی رفتند ملزم می کرد علاوه برمجوزاین وزارتخانه موافقت کتبی وزارت امورخارجه تاجیکستان را نیز کسب کنند.

وزارت معارف وعلم تاجیکستان تاکید  کرده بود افرادی که برای شرکت و سخنرانی درهمایشهای علمی بین المللی ازکشورخارج می شوند، موظف هستند متن سخنرانی خود را قبل از سفربه وزارت معارف وعلم تاجیکستان ارایه دهند  و پس ازبازگشت نیزبه مقامات این وزارتخانه گزارش دهند.

بر مبنای این دستور آموزگاران ودانش آموزان مدارس تاجیکستان نیز تنها پس ازمجوز وزارت معارف وعلم  می توانند درالمپیادها وآزمونهای علمی بین المللی شرکت کنند.