دی ۲۹, ۱۳۹۷ ۰۹:۵۸ Asia/Dushanbe
  • منابع دادستانی کل تاجیکستان: مستی مرزبانان؛ علت تصادف رانندگی در بدخشان

منابع دادستانی کل تاجیکستان گفته اند علت کشته شدن 2 نفر در حادثه رانندگی روز اول ماه دسامبر سال 2018 در شهر خاروغ مرکز ولایت بدخشان مستی افسران نیروی مرزبانی بوده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاجیکته، اکنون دو افسر مرزبانی مقصر در این حادثه بازداشت شده اند که دادگاه می تواند آنان را از5 تا 10 سال به زندان محکوم کند و پس از آزادی نیز این افراد از حق فعالیت در ادارات دولتی به مدت 5 سال محروم خواهند شد.

براساس این گزارش، افسران نیروی مرزبانی درحال مستی هنگام حرکت در راه  اصلی  شهر خاروغ مرکز ولایت بدخشان در نزدیکی نیروگاه برق آبی موسوم به " پامیر- 1" با خودروی اداری با مینی بوس مسافرکش برخورد کرده اند که در نتیجه این حادثه دو نفر از مسافران از جمله یک زن باردار کشته شده و دو تن دیگر به شدت زخمی شده اند.

این درحالی است که اداره راهنمایی و رانندگی شهر دوشنبه خبر داده است که تنها طی یک هفته در راه های پایتخت تاجیکستان 3 هزار و379 هزار مورد تخلفات رانندگی ثبت شده است که 7 مورد به مست بودن رانندگان وسایل نقلیه برمی گردد.

از دیدگاه کارشناسان یکی از علت های افزایش حوادث پر قربانی رانندگی در راه های تاجیکستان مست بودن مالکان وسایل نقلیه است که درمیان جوانان رایج شده است.