اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ ۰۹:۴۸ Asia/Dushanbe
  • تحقیق دادستانی نظامی تاجیکستان درباره کشته شدن سرباز وظیفه

سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان از آغاز تحقیق حادثه کشته شدن یک سرباز وظیفه واحد نظامی مستقر در شهر راغون از سوی دادستانی نظامی این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اخبار آسیای مرکزی، عارف ناظم اف گفته است که دادستانی نظامی تاجیکستان تحقیق حادثه قتل الهام جان خدای بردی اف سرباز وظیفه واحد نظامی مستقر در شهر راغون را که فوریه گذشته بر اثر شلیک گلوله از سوی هم قطارانش جان خود را از دست داد، آغازکرده است.

برادر این سرباز مقتول گفته است که آثار اصابت تیر به ناحیه سر الهام جان خدای بردی اف مشاهده شده است.

مقامات نظامی وعده داده اند که در دادگاه محاکمه فرد مظنون در قتل این سرباز، از والدین و بستگان مقتول هم برای شرکت در محاکمه دعوت کنند.

 الهام جان خدای بردی اف ساکن ناحیه دو اشتیچ  در ولایت سغد بود که تا پایان دوران خدمت سربازی اش فقط شش ماه باقی مانده بود.

گفته می شود که هنگام حادثه، وی در برج دیدبانی در واحد نظامی مستقر در شهر راغون مشغول نگهبانی بوده است.

جسد وی درتاریخ 16 فوریه گذشته درناحیه دواشتیچ به خاک سپرده شد.

به گفته کارشناسان، خشونت در ارتش تاجیکستان تاکنون موجب کشته شدن سربازان و افسرانی شده است که این امر به اعتبار نیروهای مسلح این کشور لطمه زیادی وارد می کند.

ائتلاف ضد شکنجه یک سازمان غیر دولتی درتاجیکستان درسال 2016 اعلام کرده بود که بر اثرخشونت در نیروهای مسلح این کشورطی سالهای 2014 تا 2016  بیش از 59 مورد بدرفتاری وضرب وشتم سربازان به ثبت رسیده  است که درنتیجه 11 نفر جان خود را از دست داده اند.