بهمن ۰۴, ۱۳۹۸ ۱۸:۵۱ Asia/Dushanbe
  • دادستانی تاجیکستان: سوئد درمورد  تاجیک های متهم به تروریسم درخواست رسمی نداده است

دادستانی کل تاجیکستان اعلام کرده است که درباره دو تاجیک مرتبط با حمله تروریستی سال 2017 در استکهم سوئد از این کشور درخواستی دریافت نکرده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به  نقل از سامانه تاپ تی جی، منابع دادستانی کل تاجیکستان می گویند که درمورد مشارکت دو تبعه این کشور با اسامی قاری عثمان و ابو ایوب کولابی درحملات تروریستی سال 2017 دراستکهلم که رحمت عاقل اف مجری آن بود هیچ درخواست رسمی ازمقامات قضایی سوئد دریافت نکرده اند.

فبلا مقامات امنیتی سوئد اعلام کرده بودند که دراین حمله تروریستی درماه آوریل سال 2017 درشهراستکهلم ، 5 تن کشته وده نفر زخمی شده اند.

در پی این حادثه رحمت عاقل اف مجری این عملیات تروریستی در دادگاهی درسوئد به زندان ابد محکوم شد؛ اما مایکل دامبرگ وزیرکشور سوئد اخیرا گفته است که تمامی افراد مرتبط با این حمله ازجمله  دو تبعه تاجیکستان باید برای پاسخگویی و محاکمه به استکهلم بازگردانده شوند.

 این درحالی است که مقامات دادستانی کل تاجیکستان  اعلام کرده اند که این دو تبعه کشورشان در زندانی در سوریه نگهدای می شوند وتلاش برای استرداد آنان به دوشنبه ادامه دارد.

 مقامات امنیتی سوئد مدعی اند که در تلفن همراه رحمت عاقل اف به مطالبی دست یافته اند که نشان می دهد دستورساخت بمب را قاری عثمان برای وی ارسال کرده است.

همچنین ابو ایوب کولابی بارها درتماس با قاری عثمان وی را برای اجرای این عملیات تروریستی تشویق کرده است.

 

کلیدواژه