بهمن ۱۷, ۱۳۹۸ ۰۰:۰۳ Asia/Dushanbe
  • ادامه تحقیقات دادستانی تاجیکستان از روزنامه نگار تاجیک

مسئول کمیته دولتی اموردین وتنظیم جشن و مراسم تاجیکستان گفت: هنوز تحقیقات این نهادازدلیرشریف اف روزنامه نگاربازداشت شده تاجیک تمام نشده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازسامانه آسیا  پلوس، عبدالرحمان مولان اف این مطلب را در نشست خبری مقامات این کمیته درشهردوشنبه اعلام کرد.

مدیراداره تحقیق وتحلیل کمیته دولتی اموردین و تنظیم جشن و مراسم تاجیکستان گفت : دراخبارمنتشرشده درسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره رساله ای به شمارگان 100 نسخه براساس تفکرات گروه ممنوعه اخوان المسلمین مطرح شده که  نویسنده آن دلیرشریف اف است.

عبدالرحمان مولان اف افزود: باید حدود113 مقاله این روزنامه نگارنیزکه در سالهای 2013 تا 2019 منتشرشده است ازنگاه محتوایی بررسی شود.

 این درحالی است که چند روزقبل دفترمطبوعاتی دادستانی کل تاجیکستان اعلام کرد که دلیرشریف اف 32 ساله  در سالهای 2013 تا 2019 حدود113 مطلب با محتوای افراطی گری راکه موجب برانگیختن دشمنی ملی ونژادی و مذهبی می شود منتشرکرده است.

این بیانیه تاکید می کند: درسال 2019 دلیرشریف اف به طورغیرقانونی ومخفیانه رساله ای به شمارگان 100 نسخه را براساس عقاید گروه ممنوعه اخوان المسلمین تدوین کرد. 

 وکلای دلیرشریف اف هم اعلام کردند، که دادگاه با درخواست آنان برای تغییر شرایط بازداشت به آزادی مشروط مخالفت کرده است.

این درحالی است که هرلیم دیزیر نماینده سازمان امنیت وهمکاری اروپا با ارسال نامه ای به مقامات تاجیکستان خواستار آزادی فوری دلیرشریف اف شده است.

 

کلیدواژه