آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۵ Asia/Dushanbe
  • مخالفت دادستانی کل تاجیکستان با تخفیف مجازات دلیرشریف اف

مقامات دادستانی کل تاجیکستان 40 روز مانده به پایان محکومیت یک ساله دلیرشریف اف روزنامه نگار زندانی تاجیک با تخفیف مجازات وتغییر رژیم نگهداری او از عمومی به مشروط مخالفت کرده اند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از امانه تاپ تی جی، ریاست سازمان زندانهای تاجیکستان با ارسال نامه ای به دادستانی کل این کشورخواستار تخفیف مجازات دلیرشریف اف شده بود که این پیشنهاد رد شده است.

عبدد المنان شریف اف پدر دلیرگفته است که درنامه دادستانی کل تاجیکستان تاکید شده که این روزنامه نگارعنصر خطرناک برای جامعه می باشد و به همین دلیل با درخواست تخفیف مجازات وی مخالفت می شود.

دادگاه ناحیه شاه منصور شهر دوشنبه 17 آوریل سال جاری دلیرشریف اف روزنامه‌ نگار جوان و شناخته شده این کشور را به یک سال زندان محکوم کرد.

مقامات دادستانی کل تاجیکستان مدعی هستند که دلیر شریف اف 32 ساله درسال های 2013 تا 2019 حدود 113 مطلب با محتوای افراط‌ گرایی را منتشر  و در سال 2019 نیز به طورغیرقانونی و مخفیانه رساله ای با عنوان " محمد (ص) " به  شمارگان 100 نسخه را بر اساس عقاید گروه ممنوعه اخوان المسلمین تدوین کرده است.

این درحالی است که وی دراین رساله تلاش کرده است اتهام ارتباط تروریسم با دین اسلام را رد کند.

سازمان‌های جهانی دیده بان حقوق بشر و گزارشگران بدون مرز با بی اساس خواندن اتهامات  دلیر شریف اف ازحکومت تاجیکستان درخواست کرده اند که وی را بدون قید و شرط آزاد کند.

کلیدواژه