اسفند ۰۲, ۱۳۹۹ ۰۹:۵۱ Asia/Dushanbe
  • دادستانی کل:  حکم محمد مراد آدینه اف مغایر با قانون نیست
    دادستانی کل: حکم محمد مراد آدینه اف مغایر با قانون نیست

دادستانی کل تاجیکستان اعلام کرد، حکم 14 سال زندان برای محمد مراد آدینه اف معاون رییس حزب سوسیال دموکرات درست است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، در بیانیه دادستانی کل تاجیکستان تاکید شده است که پس ازشکایت خانواده محمد مراد آدینه اف این نهاد دوباره به بررسی پرونده وی پرداخت اما هیچ مورد مغایر با قانون دراین زمینه مشاهده نشد وحکم 14 سال زندان برای محمد مراد آدینه اف مطابق با اتهامات وی می باشد.

 این درحالی است که مقامات حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان این حکم را سنگین خوانده و گفته بودند که نمایندگان سازمانهای غیردولتی و رسانه های خبری دراین دادگاه حضور نداشته اند.

دادگاه ناحیه رودکی 28 ژانویه سال جاری محمد مراد آدینه اف معاون رییس حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان را به اتهام اوباشی و تحریک افکارعمومی به برگزاری تظاهرات ضد دولتی به 14 سال زندان محکوم کرد. همچنین حبیب الله رضایف پسرمحمد مراد آدینه اف به پرداخت 58 هزارسامانی جریمه مالی به اتهام اوباشی محکوم شده است.

گفته می شود که محمد مراد آدینه اف در دادگاه اتهاماتش را رد کرده و حکم خود را غیرعادلانه خوانده و گفته است که به خداوند امید دارد.

بر اساس بیانیه  قبلی دادستانی کل تاجیکستان محمد مراد آدینه اف با اعتراض به اعزام یکی از فرزندانش به خدمت سربازی این اقدام را غیرقانونی خوانده و پس از درگیری با کارمندان اداره نظام وظیفه ناحیه حصارازمحل حادثه فرار کرده است.

 آدینه اف پنجم دسامبرسال 2020 درشهردوشنبه بازداشت شد.

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه