خرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۰۹:۲۱ Asia/Dushanbe
  • بانک صادرات و بانک سرمایه گذاری کشاورزی دیگر حق فعالیت ندارند
    بانک صادرات و بانک سرمایه گذاری کشاورزی دیگر حق فعالیت ندارند

مجلس نمایندگان تاجیکستان طرح مصادره دارایی های دو بانک لغو مجوز شده صادرات و سرمایه گذاری کشاورزی به نفع حکومت این کشور را تصویب کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، فیض الدین قهارزاده وزیرمالیه هنگام ارائه این  طرح به مجلس نمایندگان تاجیکستان گفت ، مبلغ حاصله از فروش دارایی های این دو بانک به دلیل ناتوانی در پرداخت وام حکومت درسال 2017 پس از فروش به بودجه واریز خواهد شد.

وی افزود،  درسال 2017 حکومت تاجیکستان برای نجات بانک صادرات 2 میلیارد و25 میلیون سامانی و بانک سرمایه گذاری کشاورزی 1 میلیارد و7 میلیون سامانی وام اختصاص داد که می بایست طی 5 سال بازپرداخت شود.

براساس توافق دوجانبه این دو بانک موظف بودند که درسال 2017 نزدیک به 5 درصد، 2018- 20 درصد و سال های بعدی 25 درصد ازاین وام را پرداخت کنند که ازعهده این تعهد برنیامدند.

چندی قبل بانک ملی تاجیکستان اعلام کرد بانک صادرات و بانک سرمایه گذاری کشاورزی دیگر حق فعالیت ندارند.

در بیانیه بانک ملی تاجیکستان تاکید شده است: در حال حاضر بانک صادرات به 5 هزار و 500 مشتری و بانک سرمایه گذاری کشاورزی به 27 هزار و 500 مشتری بدهکارهستند که باید با حکم دادگاه ویژه ازحساب فروش اموال و دفترهای خویش طلب آنان را پرداخت کنند.

درپی بروز بحران در نظام بانکی تاجیکستان در سال 2015 و ناتوانی بانک ها در بازپرداخت طلب مشتریان، دو بانک صنعت و فانان بانک و بیش از 20 موسسه مالی و اعتباری لغو مجوز شدند که تاکنون نتوانسته اند بدهی خود را بپردازند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه