خرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵ Asia/Dushanbe
  • دولت تاجیکستان برای ساخت خانه جدید در روستای افتخار به هر خانواده آسیب دیده  از سیل 100 مترمربع زمین کمک کرد
    دولت تاجیکستان برای ساخت خانه جدید در روستای افتخار به هر خانواده آسیب دیده از سیل 100 مترمربع زمین کمک کرد

رییس جمهوری تاجیکستان ازمحل ساخت خانه های جدید برای افراد از سیل آسیب دیده در ناحیه عبدالرحمان جامی در ولایت ختلان بازدید کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازسامانه خاور، امامعلی رحمان در این سفر به تعدادی از ساکنان آسیب دیده از سیل در روستای افتخار این منطقه، کلید خانه های نو را تحویل داد.

مقامات حکومتی می گویند  برای ساخت 20 خانه جدید در این روستا به هر خانواده آسیب دیده 100 مترمربع زمین، 10 تن سیمان، 10 مترمکعب تخته ، 2 تن میل گرد و100 عدد شیروانی کمک کرده اند.

همچنین برای هر خانواده آسیب دیده یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، مبل و فرش اختصاص داده شده است.

امامعلی رحمان هنگام بازدید از محل ساخت خانه  های جدید برای آسیب دیدگان از سیل خرابی آور، روزهای 6 و7 می سال جاری در روستای افتخار در ناحیه عبدالرحمان جامی با روند ساخت خطوط آب رسانی، برق و راههای ارتباطی آشنا شد و به مسولان دستور داد که هرچه زود ترساخت و تجهیز خانه های جدید برای این افراد را به پایان رسانند.

قبلا کمیته حالت های فوق العاده تاجیکستان از تخریب 20 خانه در روستای افتخار ناحیه عبدالرحمان جامی در ولایت ختلان بر اثر باران سیل آسا و رانش زمین خبر داده بود که که 167 نفر از ساکنان این خانه ها به محل امن کوچانده و در چادر،اسکان موقت داده شده‌ اند و غذای گرم آنها نیز تامین می‌ شود.


بیشتر بخوانید:

 

کلیدواژه