تیر ۰۴, ۱۴۰۰ ۱۸:۴۷ Asia/Dushanbe
  • افزایش تعداد سازمانهای مبارزه با ترروریسم در تاجیکستان
    افزایش تعداد سازمانهای مبارزه با ترروریسم در تاجیکستان

مجلس نمایندگان تاجیکستان طرح افزایش تعداد سازمانهای مبارزه با تروریسم دراین کشور را تصویب کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاپ تی جی، تا به حال وزارت کارهای داخله، وزارت دفاع، کمیته دولتی امنیت ملی، آژانس دولتی مبارزه با فساد مالی، گارد ملی و کمیته دولتی حالتهای فوق العاده تاجیکستان مسوول مبارزه با تروریسم دراین کشور بودند که به این فهرست، نام دو سازمان دیگراضافه شد.

براساس مصوبه مجلس نمایندگان تاجیکستان اکنون دادستانی کل و آژانس دولتی مبارزه با قاچاق مواد مخدر این کشورنیز به  طورمستقیم با تروریسم مقابله خواهند کرد.

شرف کریم زاده ، معاون وزیر عدلیه تاجیکستان هنگام بررسی این طرح در مجلس نمایندگان این کشور گفته است که دادستانی کل تا به حال از برخی اختیارات برای مبارزه با تروریسم برخورداربود اما به طورمستقیم دراین روند مشارکت نداشت.

اکنون ازنگاه قانونی و حقوقی زمینه مشارکت مستفیم دادستانی کل و آژانس دولتی مبارزره با قاچاق مواد مخدر تاجیکستان با تروریسم فراهم خواهد شد. 

این درحالی است که براساس گزارش وزرت کارهای داخله تاجیکستان در سال 2020 دراین کشور270 نفرازاعضا و جانبداران گروههای تروریستی بازداشت شده اند.

همچنین 2 هزار و71 نفربه اتهام عضویت و جانبداری ازگروههای ترویستی تحت پیگرد قضایی قرارداده شده اند که 1 هزارو 973 تن ازآنان بازداشت شده اند.

 

کلیدواژه