مرداد ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۸:۰۸ Asia/Dushanbe
  • گروه تفتیشاتی اعلام کرده برای بررسی ادعای دو شاهد علیه عزت امان به زمان بیشتری نیاز است
    گروه تفتیشاتی اعلام کرده برای بررسی ادعای دو شاهد علیه عزت امان به زمان بیشتری نیاز است

دادگاه ناحیه اسماعیل سامانی شهر دوشنبه حکم بازداشت موقت عزت امان مدافع حقوق کارگران مهاجر تاجیک را دو ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، مقامات وزارت کارهای داخله تاجیکستان علت تمدید دوباره مدت بازداشت عزت امان را که از روسیه استرداد شده و در دوشنبه تحت بازجویی است، درخواست گروه تفتیشاتی عنوان کرده اند.

گروه تفتیشاتی اعلام کرده است که برای بررسی ادعای دو شاهد علیه عزت امان به زمان بیشتری نیاز است.

اما سید برهان شریف اف وکیل مئدافع عزت امان می گوید که امیدوار است پرونده موکلش بر اساس قانون جدید عفوعمومی به مناسبت سی امین سالگرد استقلال تاجیکستان بسته شود و وی آزاد گردد.

ازسوی دیگر دادستانی کل تاجیکستان چندی قبل اعلام کرد علیه عزت امان مدافع حقوق کارگران مهاجر تاجیک 12 مورد اتهام کلاهبرداری مالی به مبلغ 630 هزار روبل روسی و یک هزار دلار مطرح می باشد.

به گفته مقامات دادستانی کل تاجیکستان 12 نفر از شاکیان اعلام کرده اند که طی سال های 2014 تا 2020 عزت امان از آنان برای کمک به آزادی بستگانشان در روسیه این مبلغ را دریافت کرده اما عملا کاری انجام نداده است.

مقامات دادستانی کل تاجیکستان اعلام کرده بودند که پرونده عزت امان اواخر ماه اگوست امسال برای بررسی به دادگاه ارسال می شود.

با این حال نزدیکان عزت امان معتقدند که دلیل اصلی بازداشت وی و اخراجش از روسیه انتقاد او از بی توجهی حکومت به موضوع مشکلات کارگران مهاجر تاجیک می باشد.

 

بیشتر بخوانید: