ثور 31, 1402 17:16 Asia/Kabul
  • استقبال اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری افغانستان از کاهش در پرداخت مالیات به دولت
    استقبال اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری افغانستان از کاهش در پرداخت مالیات به دولت

یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری طالبان در یک کنفرانس مطبوعاتی از فرمان رهبر این گروه مبنی بر کاهش در اخذ مالیات استقبال کرده و از تاجران و سرمایه گذاران که در خارج از افغانستان به سر می‌برند خواست تا دوباره به این کشور برگردند.

به گزارش رادیو دری، اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان امروز (یک‌شنبه، ۳۱ ثور) کنفرانس مطبوعاتی را در مورد تصویب طرح وزارت مالیه طالبان در قسمت ایجاد سهولت در زمینه قوانین مالیاتی و کاهش مالیات برای سکتور خصوصی با حضور تعدادی از نمایندگان تاجران و سرمایه گذاران کشور در کابل برگزار کرد.

خان جان الکوزی، عضو هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز طی سخنانی از فرمان اخیر رهبر طالبان مبنی بر کاهش مالیات از تاجران استقبال کرد.

وی افزود که "امارت اسلامی" اکثر مشکلات تاجران کشور را در زمینه های مختلف حل کرده است.

به گفته ی او اتاق تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان به منظور حل سریع مشکلات تاجران یک کمیته را ایجاد کرده است.

وی از تاجران خواست تا پیشنهادات و نظرات شان را برای این کمیته ارائه کنند.

خان جان الکوزی با انتقاد از پاکستان افزود با آنکه وزیر صنعت و تجارت افغانستان به پاکستان رفته است ولی هنوزم صدها کارتینر اموال تاجران کشور در بندر کراچی متوقف است.

از سویی هم یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان گفت که اموال صادراتی افغانستان در کشورهای اتحادیه اروپا، امریکا و آسیای میانه صادر می‌شود.

وی با اشاره بر شکایت شماری از تاجران بخاطر دریافت نکردن ویزای بعضی از کشور ها افزود: "در فرمان جدید که از سوی رهبر "امارت اسلامی" صادر شده برای وزارت خارجه دستور داده تا مشکلات اخذ ویزا تاجران و سرمایه گذاران نیز حل شود".

.یونس مومند با استقبال از فرمان اخیر رهبر طالبان برای حمایت از تاجران کشور تاکید کرد که پرداخت مالیات به دولت باعث پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی جامعه می‌شود.

 

کلیدواژه