جوزا 07, 1402 09:36 Asia/Kabul

جاده بزرگ بدخشان که در پی ریزش باران های سنگین یک هفته گذشته و سرازیر شدن سیلاب‌ها مسدود گردیده بود دوباره به روی ترافیک بازگشایی گردید.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، باران های مدهش چند هفته گذشته در برخی از ولایت های شمالشرقی علاوه بر مسدود کردن برخی از جاده ها، خسارات هنگفت مالی را نیز برای مردم وارد کرده است.

جاده کشم فیض‌آباد که ولایت بدخشان را با تخار و سایر ولایات افغانستان وصل می‌کند در پی باران های اخیر و سرازیر شدن سیلاب‌ها به روی ترافیک مسدود گردیده بود که اکنون توسط تیم های تخنیکی ادارات سکتوری به روی وسائط تیزرفتار باز گردیده است.

مولوی عبدالغفور عتید رئیس فواید عامه بدخشان می‌گوید، نزدیک به چهار کیلومتر جاده در پی سرازیر شدن سیلاب‌ها تخریب گردیده است، آقای عتید هرچند از کمبود امکانات سخن می‌زند اما می‌افزاید کار روی پاک کاری تمام نقاط مسدود شده جریان دارد.

مولوی نثار احمد احمدی معاون والی بدخشان می‌گوید، این مسیر به شدت آسیب پذیر شده است و پاک کاری و بازگشایی دوباره آن به روی تمام وسائط از توان حکومت محلی این ولایت بالا است، معاون والی بدخشان از حکومت مرکزی خواستار حمایت در این خصوص می‌باشد.

رانندگان وسائط و باشندگان بدخشان از عملکرد ضعیف حکومت محلی این ولایت مبنی بر باز نمودن این مسیر انتقاد نموده، می‌گویند؛ از چند روز بدینسو با شماری زیادی از زنان و کودکان در میان آب و گل گیرمانده بودند و ادارات محلی توجه خاصی برای بیرون رفت از این معضل نکرده است.

ولایت بدخشان در شمالشرق افغانستان یکی از جمله ولایات محسوب می‌شود که با داشتن مناطق کوه زار همه ساله گواه سرازیر شدن سیلاب‌‌ها می‌باشد که در بسیار اوقات این سیلاب‌ها از مردم محل نیز قربانی گرفته و برای آنان خسارات هنگفت مالی بجاه گذاشته است.

بسته شدن گذرگاه اسپین‌ بولدک بر اثر جاری شدن سیلاب

کلیدواژه