جوزا 10, 1402 15:09 Asia/Kabul

دفتر نمایندگی ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان شایعات مطرح شده درباره آرایش نظامی در مرز اسلام قلعه-دوغارون را رد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ در پی انتشار برخی شایعات و گزارش های ضد و نقیض از سوی برخی منابع نامشخص درباره وضعیت فوق العاده نظامی در مرز اسلام قلعه-دوغارون، میثم مهدی پور مسوول بخش رسانه ای دفتر نمایندگی ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با انتشار توییتی، این شایعات را کذب محض خوانده و تاکید کرده است: هم اکنون رفت و آمد به صورت عادی در مرز برقرار است.

 مولوی نثاراحمد الیاس سخنگوی والی هرات نیز با رد این شایعات گفته است که "فعلا مشکل خاصی در مرز نیست و اگر رویداد نگران کننده ای پیش بیاید، خودمان ویدئو می گذاریم و مردم را مطلع می کنیم.

همزمان، وزارت‌مالیه طالبان نیز گزارش‌ها از توقف فعالیت گمرک اسلام‌قلعه در ولایت هرات را رد کرده و از فعالیت عادی این گمرک خبر داده است.

به تازگی شایعاتی مطرح شده است که شمار زیادی از نیروهای قول اردوی الفاروق هرات با تجهیزات پیشرفته نظامی در مرز اسلام قلعه مستقر شده اند و کاروان بزرگی از نظامیان ایران هم با سلاح‌های پیشرفته به منطقه مرزی دوغارون رسیده و مقابل هم صف آرایی کرده اند.

این شایعات در پی اختلافات مرزی اخیر در مرز نیمروز و نیز چالش بر سر مساله حقابه ایران از رود هیرمند روی داده است.

اظهارات فرمانده ارشد نظامی ایران درباره پشت پرده درگیری مرزی با افغانستان

مجاهد: مقامات طالبان در حال گفتگو بر سر حقابه ایران از هیرمند هستند

تنش بر سر حقابه هیرمند بر وضع مهاجران افغان تاثیری ندارد

 

کلیدواژه