عقرب 12, 1399 18:40 Asia/Kabul
  • تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)
    تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)

فردا (سه شنبه) 17 ربیع الاول سال 1442 هجری قمری، مصادف با سوم نوامبر 2020، سالروز میلاد خجسته حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام و سالروز میلاد پربرکت حضرت امام جعفر صادق (ع) امام ششم شیعیان است. رسول گرامی اسلام (ص) و پیشوای ششم شیعیان است.

اهل سنت، دوازدهم ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند.حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ ( 12 تا 17 ربیع الاول) را "هفتۀ وحدت" نام‎گذاری کردند.

حضرت محمد مصطفی (ص) در سن 40 سالگی، در غار حرا، توسط جبرییل و از سوی خداوند متعال به پیامبری برگزیده شدند.پیامبر گرامی اسلام به عنوان آخرین سفیر از پیامبران بزرگ الهی به پیامبری برگزیده شدند تا جامعه جاهلی که غرق در جهالت و بی‌اخلاقی بود را به سمت اخلاق مداری، کرامت انسانی و عزت نفس دعوت کنند.

بعثت پیامبر اکرم (ص) را باید سرآغاز تشکیل بزرگترین تمدن اسلامی و اخلاقی جهان دانست که انسان ها را از آلودگی های فکری و عقیدتی در طول تاریخ نجات داد.

پیامبر اسلام با معجزه قرآن کریم به عنوان بهترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی مبعوث شدند، مبعثی که انفجار نور و ظهور ارزش‏‌های انسانی در صحنه حیات بشری بود.ایشان با نزول کتاب آسمانی قرآن، مفاهیم جدیدی از قبیل تکریم زنان و دختران، مبارزه با ظلم و بت پرستی، کمک به همنوع، توحید و یگانه پرستی و اخلاق نیک را در جامعه انسانی پایه ریزی کردند و راه رسیدن انسان‌ها به سعادت دنیوی و اُخروی را تبیین کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فردا (سه شنبه) به مناسبت سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) ساعت 10:30 به وقت تهران به صورت تلویزیونی سخنرانی خواهند کرد.

این سخنرانی به صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله رادیو دری به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

رادیو دری صدای جمهوری اسلامی ایران،مرکز خراسان رضوی فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت آخرین پیامبر الهی حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را به همه مسلمانان جهان تبریک می‌گوید.

کلیدواژه