جوزا 05, 1402 14:45 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران: نیروی دریایی ارتش، ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد
    خطیب جمعه تهران: نیروی دریایی ارتش، ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد

خطیب جمعه تهران گفت: ماموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانش و ظرفیت استثنایی کشور را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد.

حجت‌الاسلام «سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد» خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بازگشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به وطن گفت: در این حرکت اقتدار آفرین، ناوگروه "دنا" نماد دانش و تخصص و فناوری دانشمندان و فرهیختگان ایرانی، با پیمایش ۶۵ هزار کیلومتر و ۴ بار عبور از خط استوا، دانش و تخصص و شجاعت و ظرفیت استثنایی نیروی دریایی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه هدف، سیادت دریایی بوده و امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این جایگاه قرار گرفته است تاکید کرد: قدرت دریایی مجموعه‌ای از قابلیت‌های وابسته به دریاست که بتواند کنترل آب‌ها و منابع حیاتی در دریا را در اختیار داشته باشد و از دسترسی دشمنان به آن‌ها جلوگیری کند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: حضور با اقتدار در اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس و نیز عبور از تنگه مهم ماژلان واقعاً بی نظیر و استثنایی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد همچنین با قدردانی از دولت سیزدهم ایران برای سیاست خارجی تحکیم نگاه به شرق و تحکیم روابط با همسایگان گفت: امروز در برابر غرب و آمریکا بن‌بست‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی قرار دارد و دیگر آمریکا تنها ابرقدرت جهان نیست و جهانی شدن اقتصاد نتوانسته است چهارچوبی برای حکمرانی جهانی به وجود آورد.

وی به سفیران جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی توصیه کرد هویت فرهنگی، انقلابی و اسلامی خویش را حفظ کنند و آن را ارتقا بخشند.

نیروی دریایی ارتش ایران به کابوسی هولناک برای دشمنان تبدیل شده است

ورود ناو گروه ۸۶ ارتش به منطقه یکم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران

کلیدواژه