جوزا 10, 1402 18:11 Asia/Kabul
  • رئیسی: ایران در تعیین سیاست خارجی خود منتظر اخم و لبخند کسی نیست
    رئیسی: ایران در تعیین سیاست خارجی خود منتظر اخم و لبخند کسی نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد این کشور در تعیین خطوط سیاست خارجی خود منتظر اخم و لبخند کسی نیست.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در اختتامیه گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که با محور «نظم جهانی در حال ظهور؛ نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران» برگزار شد، اظهار کرد: دکترین سیاست خارجی ایران، تعامل با همه کشورها مبتنی بر عدالت و تعادل است.

وی با بیان اینکه ایران با هر کشوری به تناسب اقتضائات آن همکاری می‌کند افزود: این ادراک که چون ایران، تحریم است خیلی از کشورها حاضر به همکاری با تهران نیستند، کاملاً غلط است و گواه آن اظهار تمایل مقامات کشورهای مختلف برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره آن دسته از کشورهای اروپایی که در اثر سوءمحاسبه از ناآرامی‌های سال گذشته مواضع نادرستی علیه جمهوری اسلامی در پیش گرفته بودند گفت: اگر این کشورها نیز محاسبات خود را تصحیح و حسن نیت خود را اثبات کنند، ایران حاضر به تعامل با آنان است.

رئیسی تاکید کرد: سیاست دولت ایران همکاری با همه کشورهایی است که از سر حسن نیت با جمهوری اسلامی ایران تعامل دارند، اما اگر کشوری قصد دشمنی با ایران را داشته باشد، بنای جمهوری اسلامی، مقاومت است.

 رئیسی : همکاری با کشورهای همسو جزو سیاست همسایگی دولت ایران است

کلیدواژه