جوزا 09, 1402 08:54 Asia/Kabul
  • انصارالله و ائتلاف سعودی اجساد ۵۲ نظامی را مبادله کردند
    انصارالله و ائتلاف سعودی اجساد ۵۲ نظامی را مبادله کردند

برخی منابع خبری گزارش می دهند که جنبش انصارالله و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی اجساد ۵۲ نظامی دو طرف را مبادله کردند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است که در نتیجه این تجاوز، هزاران یمنی کشته و ده ها هزار نفر زخمی ومیلیون ها نفر آواره شده اند.

به گزارش رادیو دری، جنبش انصارالله و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی اجساد ۵۲ نظامی را که در درگیری‌ها در استان مرزی الجوف با عربستان سعودی کشته شده بودند، معاوضه کردند.

این مبادله در حالی صورت گرفت که پیش تر "یاسر الحوری" دبیر شورای عالی سیاسی یمن درباره تعلل در اجرای تعهدات مربوط به پرونده بشردوستانه در این کشور هشدار داده بود.

"عبدالقادر المرتضی" رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن گفته بود، دولت نجات ملی آماده است برای آزادی همه اسرا به توافق جامعی با ائتلاف سعودی برسد.

المرتضی گفته بود، صدها اسیر وجود دارند که به دلایل منطقه‌ای و فرقه‌ای از جاده‌های تعز، مأرب و عدن ربوده شدند و متجاوزان در مأرب از افشای سرنوشت اسیران و ربوده شدگان خودداری کردند.

طرف‌های درگیر در مذاکرات 11 مارس گذشته  در سوئیس توافق کردند که ۸۸۷ اسیر را آزاد و بار دیگر در ماه «می» برای گفت‌ وگو درباره آزادی اسیران بیشتر، با یکدیگر ملاقات کنند.

 

 

کلیدواژه