حوت 06, 1401 09:34 Asia/Kabul
  • حذف وعده صبحانه خطرناک است!
    حذف وعده صبحانه خطرناک است!

نتایج یک تحقیقات جدید نشان داد که رژیم‌های غذایی بدون صبحانه ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را افزایش دهد.

به گزارش رادیو دری، فیلیپ سویرسکی، مولف اصلی این پژوهش و مدیر موسسه تحقیقات قلب و عروق در دانشکده پزشکی ایکاندر نیویورک می‌گوید: تحقیقات نشان داده است که نخوردن صبحانه ممکن است برای سیستم ایمنی بدن مضر باشد و مبارزه با عفونت را برای بدن دشوارتر کند.

دانشمندان با بررسی گروهی از موش‌ها که صبحانه نداشتند، تفاوتی را در تعداد گلبول‌های سفید خون به نام مونوسیت‌ها مشاهده کردند که در مغز استخوان ساخته می‌شود و در بدن حرکت می‌کند؛ جایی که نقش‌های حیاتی زیادی، از مبارزه با عفونت ها گرفته تا مبارزه با بیماری‌های قلبی و سرطان ایفا می‌کند.

محققان دریافتند ۹۰ درصد از این سلول‌ها از جریان خون موش‌هایی که ناشتا بودند ناپدید شده‌اند و تعداد آن‌ها پس از ۸ ساعت کاهش یافت. در همین حال، مونوسیت‌های گروه موش‌های غیر ناشتا تحت تأثیر قرار نگرفتند.

محققان کشف کردند در موش‌های ناشتا، سلول‌ها برای خواب زمستانی به مغز استخوان بازمی‌گردند و تولید سلول‌های جدید در مغز استخوان کاهش می‌یابد؛ سلول‌ها در نتیجه ماندن در مغز استخوان، مدت بیشتری زنده ماندند و متفاوت از مونوسیت‌هایی که در خون باقی مانده بودند، پیر شدند.

محققان تا ۲۴ ساعت به موش‌ها چیزی برای خوردن ندادند و سپس به موش‌ها غذا دادند.

بعد از غذا سلول‌های پنهان شده در مغز استخوان موش‌ها در عرض چند ساعت دوباره به جریان خون برگشت و این امر منجر به افزایش سطح التهاب شد.

به گفته دانشمندان، این مونوسیت‌های تغییریافته التهاب بیشتری داشتند و به جای محافظت در برابر عفونت، به بدن در برابر عفونت مقاومت کمتری دادند.

کاهش وزن با ۱۳ خوراکی در وعده صبحانه

چند دقیقه بعد از بیدار شدن باید صبحانه بخوریم؟

کلیدواژه