دلو 08, 1401 18:51 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-مذهبی افغان تاکید کرد: بی احترامی به قرآن کریم توسط مدعیان آزادی بیان نشان دهنده بی باوری آنان به آزادی بیان و عقاید دیگران است.

حجت الاسلام  والمسلمین عباس حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم توسط سیاستمدار سویدنی و واکنش های جهانی به آن و نیز تظاهرات مردم افغانستان علیه عاملان این اقدام شنیع اظهار داشت: دشمنان قسم خورده اسلام به دنبال تضعیف این دین مقدس بوده و اگر قدرت داشته باشند حتی می خواهند این دین مقدس و پیروان آن را از بین ببرند و هر از گاهی دست به اقداماتی می زنند و عصبانیت خود را نسبت به دین مبین اسلام و قرآن کریم نشان می دهند.

وی افزود: قرآن سوزی و توهین به مقدسات اسلامی که این بار در سویدن انجام شد عمق کینه و دشمنی دشمنان اسلام را نسبت به اسلام نشان داد، قرآن کریم به عنوان سخنان خداوند متعال در بین مسلمانان از تقدس و احترام خاصی برخوردار است اما دشمنان اسلام با بی احترامی و آتش زدن قرآن کریم کینه خود را نسبت به مسلمانان نشان دادند.

به گفته این روحانی افغان چنین اقدامات موهنی نه تنها به اسلام و مسلمانان ضربه نمی زند بلکه سبب اتحاد و یکپارچگی مسلمانان در سطح جهان و بسیج آنان علیه دشمنان اسلام خواهد شد.

حسن زاده تاکید کرد: دولت سویدن مسوولیت مستقیم این اعمال را به عهده دارد و زمانی که در آن کشور از سوی افراد مشخصی به افکار و اعتقادات یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان اهانت می شود مسلماً دولتمردان سویدن و رسانه های غربی در آن دخیل هستند چنانکه حمایت خود را هم از عامل این حرکت اعلام کردند و این نشان می دهد که این عمل برنامه ریزی شده بوده و توسط یک فرد به اجرا گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: غربی ها نسبت به مسایل مختلف برخوردهای دوگانه دارند، در حالیکه ادعا می کنند طرفدار حقوق بشر و آزادی بیان هستند در عمل برعکس کار می کنند. اینکه در غرب به مقدسات مسلمانان اهانت می شود به معنای آن است که آنان به مبانی آزادی بیان باور ندارند و قرآن کریم را که حقوق انسان ها را محترم می شمارد و به  آزادی بیان، قلم، فرهنگ و اصول انسانی احترام می گذارد در برابر دیدگان همه به آتش می کشند که این نشان دهنده تبعیض و بی باوری به آزادی بیان و عقاید دیگران از سوی آن ها است.

وی اضافه کرد: با این رفتارهای توهین آمیز دشمنان اسلام، نه تنها ضربه ای به اسلام و قرآن وارد نمی شود بلکه مردم و جوانان زیادی در سطح جهان به فکر خواندن و مطالعه قرآن کریم خواهند افتاد تا به این سوال پاسخ دهند که این قرآن چیست که افرادی درصدد بی احترامی به آن برآمده اند.

 

کلیدواژه