جوزا 07, 1402 16:56 Asia/Kabul
  • عمران خان: پاکستان تحت حکومت نظامی اعلام نشده قرار دارد
    عمران خان: پاکستان تحت حکومت نظامی اعلام نشده قرار دارد

« عمران خان » نخست وزیر برکنار شده پاکستان می گوید ، این کشور تحت حکومت نظامی اعلام نشده قرار دارد.

«عمران‌ خان » نخست وزیر سابق پاکستان اخیرا در ارتباط با پرونده فساد مالی بازداشت شده بود اما با اعتراض طرفدارانش آزاد شد. «عمران خان » فساد را رد کرده است .

به دنبال بازداشت « عمران خان » درهفته گذشته توسط نیروهای امنیتی و سپس آزادی وی موج گسترده از اعتراض های همراه با آشوب طرفداران پرتعداد « عمران خان » در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد به راه افتاد که با دخالت نیروهای امنیتی مواجه شد و زد و خردهای شدیدی را بدنبال داشت.که بر اثر آن دستکم ده نفر کشته و بیش از 2000 نفر بازداشت کردند .

به گزارش رادیو دری؛ «عمران خان»، نخست وزیر سابق پاکستان در یک مصاحبه تلفنی از خانه تحت کنترل پلیس در شهر لاهور پاکستان درشرق این کشور گفت: پیشرفت دموکراتیک در پاکستان در خطر است، زیرا این کشور در آستانه قصور در پرداخت بدهی هایش قرار دارد.

عمران خان افزود ، آشفتگی سیاسی وضعیت اقتصادی ناپایدار پاکستان را بدتر کرده و تورم در این کشور بالای ۳۵ درصد هست و ذخایر خارجی در حال کاهش است.

نخست وزیر برکنارشده پاکستان خواهان مذاکره با مقامات برای دستیابی به یک توافق سیاسی از جمله تاریخ برگزاری انتخابات جدید شده است.

نخست وزیر سابق پاکستان یکشنبه دهم آوریل 2022، با 174 رای مثبت از مجموع 342 رای ماخوذه در پارلمان، از سمت خود برکنار و شهباز شریف جانشین او شد. اما عمران‌ خان تاکنون حاضر نشده است که دولت بعد از خود را به رسمیت بشناسد.

عمران خان از پاکستان ممنوع الخروج شد

 

کلیدواژه