הצהרה משותפת של קטאר ופקיסטן על השיחות בשוויץ בין איראן לארה"ב
פארס טודיי - שתי המדינות קטאר ופקיסטן הודיעו בהצהרה משותפת כי חלה התקדמות בנוגע להקמת מנגנון למשא ומתן הטכני בין ארה"ב לאיראן.
על פי פארס טודיי, בציטוט תאגיד השידור האיראני, קטאר ופקיסטן, המתווכים בשיחות בין איראן וארה"ב בשוויץ, פרסמו הצהרה משותפת המתארת את הסוגיות שהועלו וההסכמות שהושגו במהלך סבב השיחות.
נוסח ההצהרה הוא כדלקמן:
הסבב הראשון של השיחות ברמה גבוהה במסגרת "מזכר ההבנות של איסלאמאבאד" הסתיים בבורגנשטוק, שוויץ, בהשתתפות נציגי הרפובליקה האסלאמית באיראן, ארצות הברית ושני הצדדים המתווכים, דהיינו ממשלת קטאר ורפובליקת פקיסטן האסלאמית.
היום הראשון של פגישת אגם לוצרן נערך באווירה חיובית ובונה. חלה התקדמות מבטיחה, כולל הקמת מנגנון להמשך השיחות הטכניות.
בהתבסס על מזכר ההבנות, הצדדים הסכימו להקים "ועדה ברמה גבוהה" שתהיה אחראית על הפיקוח הפוליטי על תהליך הגישור. המשא ומתן הראשי ידווח באופן קבוע לוועדה העליונה וינהיגו קבוצות עבודה שיתמקדו בנושאי הגרעין,הסנקציות וקבוצת העבודה למעקב ויישוב סכסוכים כדי להבטיח יישום יעיל של מזכר ההבנות, וכן לטפל בנושאים אחרים.
הוועדה העליונה הסכימה על מפת דרכים להגעה להסכם סופי תוך ששים יום, ובכך סללת את הדרך להתחלה מיידית של דיונים טכניים נוספים. בנוסף, נוצר קו תקשורת בין הצדדים לתקופה שצוינה בסעיף 5 במזכר ההבנות כדי למנוע תקריות ואי הבנה ולהבטיח את מעברן הבטוח של כלי שיט מסחריים דרך מצר הורמוז.
MKS