בקאי : אין תוכנית שהסוכנות תבדוק מתקנים גרעיניים שניזוקו
https://parstoday.ir/he/news/iran-i116862-בקאי_אין_תוכנית_שהסוכנות_תבדוק_מתקנים_גרעיניים_שניזוקו
פארס טודיי - דובר משרד החוץ האיראני אמר: אין תוכנית שהסוכנות תבדוק מתקנים גרעיניים שניזוקו.
(last modified 2026-06-24T09:47:47+00:00 )
יונ 24, 2026 09:02 UTC
  • בקאי : אין תוכנית שהסוכנות תבדוק מתקנים גרעיניים שניזוקו

פארס טודיי - דובר משרד החוץ האיראני אמר: אין תוכנית שהסוכנות תבדוק מתקנים גרעיניים שניזוקו.

על פי פארס טודיי, בציטוט סוכנות הידיעות תסנים, דובר משרד החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן, אסמאעיל בקאי, אמר בנוגע לטענת גורמים אמריקאים כי החלו שיחות גרעיניות ופקחים יוצאים לטהרן כי לא נפגשנו עם רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית  לאנרגיה אטומית, ואין תוכנית שהסוכנות תבדוק מתקנים גרעיניים שניזוקו במהלך התוקפנות של ארצות הברית והמשטר הציוני. נמשיך בהליך הנוכחי המבוסס על אמנת ה-NPT

בנוגע לאופן הוצאת הנכסיה הקפואים של איראן וטענות ארה"ב בעניין זה אמר דובר משרד החוץ האיראני : מעניין שהפילוסופיה והמטרה של המלחמה, שהייתה להרוס את הציוויליזציה האיראנית ולמוטט את איראן, הפכו להעשרת החקלאים האמריקאים. ברור שהחלטה על הרכוש תהיה לטובת האומה האיראנית.

בנוגע להקמת מנגנון למניעת סכסוכים בלבנון ונסיגת הכוחות הציוניים, אמר בקאי: "אנו עדים להמשך התוקפנות של המשטר הציוני נגד לבנון מתחילת הבנה על הפסקת האש ועד היום. הפסקת המלחמה בלבנון הייתה חלק בלתי נפרד ממזכר ההבנות והפסקת האש."

בקאי הוסיף: "המחויבות של ארצות הברית ברורה לחלוטין. לא מקובל כל תירוץ. המנגנון עליו הוסכם, בנוכחות הצדדים, דהיינו ארצות הברית, איראן והמתווכים, אומר שממשלת לבנון תפקח על יישום תקין של סעיף ראשון במזכר ההבנות ותמנע עימות צבאי."

MKS