עראקצ'י: סרדשט אינה סתם עיר; היא סמל לדיכוי של אומה
פארס טודיי - שר החוץ האיראני כתב: סרדשט אינה סתם עיר; היא סמל לדיכוי של אומה שנפלה קורבן לנשק אסור ולא נסוגה אפילו במעט לנוכח הדיכוי והתוקפנות
על פי פארס טודיי, המצטט את סוכנות הידיעות מהר, כתב שר החוץ האיראני, סייד עבאס עראקצ'י, במסר לרגל הטקס לציון חללי ההפצצה הכימית על סרדשט על ידי משטר הבעת' במהלך שמונה שנות המלחמה הכפויה כי : יום השנה 39 להפצצה הכימית הטרגית על העיר סרדשט בצפון מערב איראן, והיום הלאומי למאבק בנשק כימי ומיקרוביאלי מונצחים בעוד שההיסטוריה פתחה דף עקוב מדם נוסף אך מפואר של הדיכוי וההתקוממות של האומה האיראנית בפני העולם.
זה כאילו גלגל הזמן, לאחר עשרות שנים, חוזר שוב על אותו מבחן גדול; מבחן בין אמת לשקר, בין אור לחושך, בין כבוד האדם לרוע, ובין צבא האור לצבא הרוע.
התוקפנות האכזרית של ארה"ב והמשטר הציוני נגד אדמת איראן הטהורה וההתקפות נגד אזרחים, נשים, ילדים, סטודנטים, ובמיוחד ההתנקשות הלא צודקת במנהיג העליון של המהפכה, הן תזכורת לאותו היגיון מסוכן שהופיע לפני עשרות שנים בתמיכה בשימוש בנשק כימי נגד העם האיראני ובשיתוף פעולה עם משטר סדאם חוסיין.
ההיסטוריה מראה בבירור כי התמיכה והשתיקה של חלק ממשלות המערב ביחס לציוד משטר סדאם בנשק להשמדה המונית והשימוש הנרחב בו, נגד עמי איראן ועיראק מילאו תפקיד שאין עליו עוררין באסון האנושי הזה. כיום, אותם שותפים לפשעי משטר סדאם, הרחיקו לכת יותר והפרו באופן ישיר, בתפקיד התוקפן, בגלוי את עקרונות היסוד של המשפט הבינלאומי ואת העקרונות ההומניטריים. למרבה הצער, רוב הממשלות ממשיכות בשתיקתן המבישה נוכח השימוש בחוק הג'ונגל באותה גישה קודמת.
לפני שלושים ותשע שנים, משטר הבעת' העיראקי, תוך שימוש בסוגים שונים של נשק כימי ובצל התמיכה, הציוד והשתיקה של מעצמות המערב, ובמיוחד ארצות הברית, גרמניה ואנגליה, קבע אחד הדפים העצובים והאפלים ביותר בהיסטוריה המודרנית. בביצוע פשע שלא רק גבה את חייהם של מאות אנשים חפים מפשע, אלא שהשפעותיו הכואבות עדיין נותרות על גופם וחייהם של אלפי קורבנות הנשק הכימי.
עבורנו, סרדשט אינה סתם עיר או זיכרון מר, אלא מסמך חי של התמודדות האמת עם השקר, האמת עם העיוות והצדק עם העושק. האומה האיראנית הראתה לאורך ההיסטוריה שלעולם לא תיכנע לבריונות והתוקפנות. העיר סרדשט, אל מול סופת המוות וגשם גז החרדל על גופה, חיזקה את שורשיה באדמת הגאווה האיראנית.
כמו שאנשי סרדשט עמדו איתנים לאחר האסון הגדול ההוא, כיום האומה האיראנית הגדולה מגינה על כבודה, גאוותה ועצמאותה באחדות, סולידריות, והתקוממות.
מצד אחד, יש את ההיגיון של תוקפנות, כיבוש, טרור ושימוש באמצעים לא אנושיים לכפות את רצונו על מדינות, ומצד שני, יש את ההיגיון של חיפוש הצדק, העצמאות, ההתקוממות וההגנה על כבוד האדם. האומה האיראנית, בעלת המעמד האיתן והגאווה הלאומית, המבוסס על ההיסטוריה והתרבות העתיקות שלה, ועל הנפלאות הדתיות וההיסטוריות שלה, תמיד עמדה לצד האמת, הצדק והשלום ושילמה מחיר כבד בדרך הזו.
כקורבן הגדול ביותר של הנשק הכימי בזמנים המודרניים, הרפובליקה האסלאמית של איראן מגנה את השימוש בנשק לא אנושי זה בכל עת, על ידי כל אחד ובכל הנסיבות, וממשיכה להיות נושאת הדגל במאבק נגד הנשק להשמדה המונית ודוגלת בעולם נקי מנשק זה.
MKS